Uncategorized · می 9, 2024 0

خرید ارزان فایل اثبات لزوم امامت 22 ص

خرید ارزان فایل اثبات لزوم امامت 22 ص

دانلود خرید ارزان فایل اثبات لزوم امامت 22 ص

منوط به این است که بعد از پیامبر اکرم ( ص ) جانشینان شایسته اى براى او تعیین گردند بگونه اى که بجز مقام نبوت و رسالت

——-

خرید ارزان فایل اثبات لزوم امامت 22 ص

خرید ارزان فایل اثبات لزوم امامت 22 ص

فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 22
حجم فایل: 32
قیمت: 28000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

اثبات لزوم امامتختم نبوت بدون نصب امام معصوم خلاف حکمت الهى است و کامل بودن دین جهانى و جاودانى اسلام منوط به این است که بعد از پیامبر اکرم ( ص ) جانشینان شایسته اى براى او تعیین گردند بگونه اى که بجز مقام نبوت و رسالت داراى همه مناصب الهى وى باشند این مطلب را مى توان از آیات کریمه قرآن و روایات فراوانى که شیعه و سنى در تفسیر آنها نقل کرده اند استفاده کرد : از جمله در آیه سوم از سوره مائده مى فرماید : (( الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتى و رضیت لکم الاسلام دیناً )) این آیه که به اتفاق مفسرین در حجه الوداع و تنها چند ماه قبل از رحلت پیامبر اکرم ( ص ) نازل شد بعد از اشاره به نا امیدى کفار از آسیب پذیرى اسلام (( الیوم یئس الذین کفر وامن دینکم …)) تائکید مى کند که امروز دین شما را کامل و نعمتم را بر شما تمام کرده . و با توجه به روایات فراوانى که در شائن نزول این آیه ها وارد شده کاملاً روشن مى شود که این (( اکمال و اتمام )) که توائم با نومید شدن کفار از آسیب پذیرى اسلام بوده با نصب جانشین براى پیامبر اکرم ( ص ) از طرف خداى متعال تحقق یافته است . زیرا دشمنان اسلام انتظار داشتند که بعد از وفات رسول خدا ( ص ) ـ مخصوصاً با توجه به اینکه فرزند ذکورى نداشتند ـ اسلام بدون سرپرست بماند و در معرض ضعف و زوال قرار گیرد ولى با نصب جانشین براى وى دین اسلام به نصاب کمال و نعمت الهى به سرحد تمام رسید و امید کافران بر باد رفت . ( 1 ) و کیفیت آن چنین بود که پیامبر اکرم ( ص ) هنگام بازگشت از حجه الوداع همه حجاج را در محل (( غدیر خم )) جمع کردند و ضمن ایراد خطبه مفصلى از ایشان سوئال کردند : (( الست اولى بکم من انفسکم؟ )) ( 2 ) آیا من از طرف خدا متعال بر شما ولایت ندارم؟ همگى یکصدا جواب مثبت دادند آنگاه زیر بغل على ( ع ) را گرفته او را در برابر مردم بلند کردند و فرمودند : (( من کنت مولاه فعلى مولاه )) و بدین ترتیب ولایت الهى را براى آن حضرت اعلام فرمودند . سپس همه حضار با آن حضرت بیعت کردند و از جمله خلیفه دوم ضمن بیعت با امیر موئمنان على ( ع ) بعنوان تهنیت گفت : (( بخ بخ لک یا على اصحبت مولاى و مولى کل موئمن و موئمنه)) ( 3 ) و در این روز بود که این آیه شریفه نازل شد : (( الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتى و رضیت لکم الاسلام دیناً )) و پیامبر اکرم ( ص ) تکبیر گفتند و فرمودند : (( تمام نبوتى و تمام دین الله ولایه على بعدى )) و در روایتى که بعضى از بزرگان اهل سنت ( حموینى ) نیز نقل کرده اند آمده است که ابوبکر و عمر از جابر خاستند و از رسول خدا ( ص ) پرسیدند که آیا این ولایت مخصوص على است؟ حضرت فرمود : مخصوص على و اوصیائ من تا روز قیامت است . پرسیدند : اوصیائ شما چه کسانى هستند؟ فرمودند : (( على اخى و وزیرى و وارثى و وصیى و خلیفتى فى امتى و ولى کل موئمن من بعدى ثم ابنى الحسن ثم النى الحسین ثم تسعه من ولد ابنى الحسین واحداً بعد واحد القرآن معهم و هم مع القرآن لایفارقونه و لا یفارفهم حتى یردوا على الحوض )) (4) بر حسب آنچه از روایات متعدد استفاده مى شود پیامبر اکرم ( ص ) قبلاً مائمور شده بودند که امامت امیر موئمنان ( ع ) را رسماً اعلام کنند ولى بیم داشتند که مبادا مردم این کار را حمل بر نظر شخصى آن حضرت کنند و از پذیرفتن آن سرباز زنند . از اینروى در پى فرصت مناسبى بودند که زمینه این کار فراهم شود تا اینکه این آیه شریفه نازل شد : (( یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس )) ( 5 ) و ضمن تائکید بر لزوم تبلیغ این پیام الهى ـ که همسنگ با همه پیامهاى دیگر است و نرساندن آن بمنزله ترک تبلیغ کل رسالت الهى مى باشد ـ به آن حضرت مژده داد که خداى متعال تو را از پیامدهاى آن مصون خواهد داشت . با نزول این آیه پیامبر اکرم ( ص ) دریافتند که زمان مناسب فرا رسیده و تائخیر بیش از این روا نیست . از این روى در غدیر خم به انجام این وظیفه مبادرت ورزیدند . ( 6 ) البته آنچه اختصاص به این روز داشت اعلام رسمى و گرفتن بیعت از مردم بود وگرنه رسول خدا ( ص ) در طول دوران رسالتشان بارها و به صورتهاى گوناگون جانشینى امیرموئمنان على ( ع ) را گوشزد کرده بودند و در همان سالهاى آغاز ین بعثت هنگامى که آیه (( و انذر عشیرتک الاقربین )) ( 7 ) نازل شد در حضور همه خویشاوندان فرمودند : نخستین کسى که دعوت مرا بپذیرد جانشین من خواهد بود و به اتفاق فریقین نخستین کسى که پاسخ مثبت داد على بن ابى طالب ( ع ) بود .( 8 ) و نیز هنگامى که آیه (( یا ایها الذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولى الامرمنکم )) ( 9 ) نازل شد و اطاعت کسانى که بعنوان (( اولواالامر )) بطور مطلق واجب کرد و اطاعت ایشان را همسنگ اطاعت پیغمبر اکرم ( ص ) قرار داد جابربن عبدالله انصارى از آن حضرت پرسید : این (( اولواالامر )) که اطاعتشان مقرون به اطاعت شما شده چه کسانى هستند؟ فرمود : (( هم خلفائى یا جابر و ائئمه المسلمین من بعدى . اولهم على بن ائبى طالب ثم الحسن ثم الحسین ثم على بن الحسین ثم محمد بن على المعروف فى التواره بالباقر ـ ستدر که یا جابر فاذا القیته فاقراه منى السلام ـ ثم الصادق جعفر بن محمد ثم موسى بن جعفر ثم على بن موسى ثم محمد بن على ثم على بن محمد ثم الحسن بن على ثم سمیى و کنیى حجه الله فى ارضه و بقیته فى عباده ابن الحسن بن على …)) ( 10 ) و طبق پیشگویى پیامبر اکرم ( ص ) جابر تا زمان امامت حضرت باقر ( ع ) زنده ماند و سلام رسول خدا ( ص ) را به ایشان ابلاغ کرد . در حدیث دیگرى از ابوبصیر نقل شده که گفت : درباره آیه اولواالامر از امام صادق ( ع ) سوئال کردم . فرمود : در شائن على بن ابى طالب و حسن و حسین نازل شده است . عرض کردم : مردم مى گویند چرا قرآن کریم على و اهل بیتش ( ع ) را بنام معرفى نکرده است؟ فرمود : به ایشان بگوى : آیه نماز که نازل شد اسمى ازسه رکعت و چهار رکعت نبرد و این رسول خدا ( ص ) بود که آن را براى مردم تفسیر کردآ همچنین آیات زکات و حج و … این آیه را هم مى بایست پیامبر اکرم ( ص ) براى مردم تفسیر کند و او چنین فرمود : (( من کنت مولاه فعلى مولاه )) و نیز فرمود : (( اوصیکم بکتاب الله و اهل بیتى فانى سالت الله عزوجل ائن یفرق بینهما حتى یورد هما على الحوض فاعطانى ذلک )) ( یعنى شما را سفارش مى کنم به (( ملازمت )) کتاب خدا و اهل بیتم همانا از خداى عزوجل درخواست کردم که میان قرآن و اهل بیتم جدایى نیندازد تا در حوض کوثر ایشان را بر من وارد سازد و خداى متعال درخواست مرا اجابت کرد .) و نیز فرمود : (( لا تعلموهم فانهم ائعلم منکم . انهم لن یخرجوکمو من باب هدى و لن یدخلوکم فى باب ضلاله)) (11) ( ( یعنى : در مقام تعلیم ایشان برنیایید که ایشان از شما داناترند . همانا هرگز شما را از باب هدایت خارج نمى کنند و درباب ضلالت وارد نمى سازند ) و همچنین بارها ـ و از جمله در آخرین روزهاى حیاتش ـ فرمود : (( انى تارک فیکم الثقلین کتاب الله و اهل بیتى انهمالن یفترقا حتى یردا على الحوض )) (12) و نیز فرمود : (( ائلا ان مثل ائهل بیتى فیکم مثل سفینه نوح من رکبها نجا و من تخلف عنها غرق )) (13) و نیز بارها خطاب به على بن ابى طالب ( ع ) فرمود : (( انت ولى کل موئمن بعدى )) (14) و نیز دهها حدیث دیگرى که مجال اشاره به آنها نیست . (15) امامت وبرهان لطفتبیین فلسفه صفات امام (ع) الف- عینیت مقام امامت و صفات امام: چنان که گفتیم امام در قوس صعود از لحاظ درجه وجودى برترین مقام‏را دارد و امامت و صفات امام از این درجه برتر وجود سرچشمه‏مى‏گیرند و چون کمالات وجودى یک امر خارجى و عینى است، انتخاب وانتصاب از طرف مردم در تحقق آن نقشى نخواهد داشت. این نکته راحضرت رضا (ع) در ضمن روایت‏شماره 518 مطرح مى‏کند و در همین حدیث‏مقام امامت را بالاتر از آن مى‏داند که مردم بتوانند با نصب انتخاب‏خود تحقق بخشند بلکه تنها وظیفه مردم، معرفت اولیا مى‏باشد. چند نکته: 1- امام را باید خداوند معرفى و منصوب کند نه مردم، چون در سیرصعود وجود مقامات بالا مى‏توانند مقامات پایین را بشناسند امامقامات پایین قدرت احاطه بر مقامات بالا را ندارند پس باید امام ازطرف خداى تعالى معرفى و منصوب گردد نه از طرف مردم. و گر نه‏مردم یا دچار اشتباه شده، و غیر امام را بجاى امام برمى گزینند;در حالى که مقام امامت، جز در شان و شایستگى آن فرد برترى که‏داراى درجه وجودى امام است نبوده، و دیگران که مراتب ناقصتر وپایینترى از نظر کمالات وجودى قرار دارند، دستشان از آن مقام کوتاه‏است که: «لا ینال عهدى الظالمین‏». چنان که حضرت رضا (ع) نیز بر این موضوع که دیگران نمى‏توانند در جاى‏امام قرار گیرند، تاکید فرموده‏اند. و یا اصولا به انکار اصل‏امامت مى‏پردازند. زیرا امام نیز همانند پیامبر ظاهرا انسان است ومردم دلیلى ندارند که وجود حقیقت‏برترى در فرد بخصوصى را باورکنندو لذا باید امام را نبى اکرم یا امام قبلى معرفى کند، تا مردم‏دچار اشتباه و انکار نشوند. 2- مقام امامت‏یک مقام اعطائى است، نه کسبى انسان که «کون جامع‏»است. و همه درجات وجود، در قلمرو هستى او، بالقوه قابل تحقق است،به برخى از این درجات، نا خواسته و به صورت غیر ارادى نایل مى‏شودهمانند عبور از مراحل نبات و حیوان. اما نیل به برخى درجات بالاتردر گرو ریاضت و تلاش و خودسازى است، که بدون تلاش و مجاهده «ولادت‏ثانوى‏» و تحول از مراحل جهان مادى به مقامات جهان مجردات‏امکان‏پذیر نیست. جز در مورد «محبوبان‏» و «مجذوبان سالک‏» که‏سیر آنان نه بر اساس ریاضت و مجاهده، بلکه نتیجه عنایت و جذبه‏الهى است. و انبیا و اولیا از محبوبان‏اند. امام رضا علیه السلام براین نکته تاکید داشته و ائمه را به خاطر همین تفضل الهى، محسودمردم جاهل مى‏دانند. 3- در بر اساس همین تفسیر و تبیین مقام امامت، همچون نبوت، مرهون‏سن و سال افراد نیست، زیرا مبناى رشد امام امداد غیبى و عنایت وجذبه الهى، است، نه رشد ظاهرى و داشتن سن و سال. این نکته را نیزحضرت رضا (ع) بیان فرموده‏اند. و روایات متعددى داریم که روح وقلب و بدن ائمه با دیگران فرق داشته 44 و حمل و تولد آنان نیزغیر عادى است. ب- امام پیوسته مورد امداد و الهام غیبى است

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

 

برای مشاهده توضیحات فایل  دانلود فایل

“”>خرید ارزان فایل اثبات لزوم امامت 22 ص  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان فایل اثبات لزوم امامت 22 ص روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود خرید ارزان فایل اثبات لزوم امامت 22 ص

  • خرید ارزان فایل اثبات لزوم امامت 22 ص
  • حرید ارزان اثبات لزوم امامت 22 ص
  • حرید ارزان اثبات لزوم امامت 22 ص
  • تحقیق در مورد اثبات لزوم امامت 22 ص
  • لزوم ماليّت داشتن مبيع در انواع بيع، عوامل و اثار زوال ماليّت، دلايل موافقين و پاسخ مخالفين لزوم مال
  • پاورپوینت چهل روایت صحیح در اثبات امامت
  • پاورپوینت چهل روایت صحیح در اثبات امامت
  • پاورپوینت آماده با عنوان چهل روایت صحیح در اثبات امامت
  • پاورپوینت با موضوع ارتباط و عليت “,
    پاورپوینت با موضوع
    پاورپوینت با موضوع ” ارتباط و عليت “
    فرمت فایل دانلودی: .zip
    فرمت فایل اصلی: .zip
    حجم فایل: 0
    قیمت: 37581 تومان

    بخشی از متن:
    پاورپوینت با موضوع ” ارتباط و عليت ”     فرمت: ppt تعداد اسلاید: 20   فهرست مطالب: ارتباط همبستگی انواع ارتباط اثبات رابطه علیتی معيارهای قضاوت در مورد عليت                 …

    دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
  • خرید ارزان دلایل بر لزوم معاد
  • خرید ارزان نگاهی به قوه قضائیه و لزوم توجیه رای در دادگاههای بلژیک 20ص
  • خرید ارزان نگاهی به قوه قضائیه و لزوم توجیه رای در دادگاههای بلژیک 20ص
  • خرید ارزان لزوم شناسایی عوامل همگرایی و واگرایی
  • خرید ارزان فایل اثبات جرائم منافی عفت از نگاهی دیگر 31ص
  • خرید ارزان فایل اثبات جرائم منافی عفت از نگاهی دیگر 31ص
  • حرید ارزان اصل لزوم در معاملات
  • حرید ارزان اصل لزوم در معاملات
  • خرید ارزان شاخصه های امامت در تفکر شیعی 14 ص
  • تحقیق در مورد لزوم اهميت، حفظ و احياي جنگل‌ها و منابع طبيعي 24 ص
  • دانلود پاورپوینت آماده با عنوان امامت در قرآن (ارزانترین فایل)
  • پاورپوینت اهمیت و لزوم مطالعه
  • پاورپوینت لزوم تدوین وتنظیم وابلاغ آیین نامه تجهیزات پزشکی
  • پاورپوینت لزوم احداث مولدهاي مقياس كوچك در استانهاي مازندران و گلستان
  • پاورپوینت عامل های موثر بر لزوم استفاده ازروش هزینه یابی بر مبنای هدف و مهندسی ارزش درصنعت خودروسازی
  • پاورپوینت لزوم تغییر نگرش به نگرش سیستمی در طرح شهاب
  • پاورپوینت در مورد لزوم تجديد نظر
  • تحقیق در مورد لزوم امر مدیریت در زیستگاههای حیات وحش 23 ص
  • تحقیق در مورد دلایل لزوم نبوت
  • تحقیق در مورد بررسی اهميت و لزوم بهسازی مسيل های شهری
  • تحقیق در مورد بررسي مفهوم ابهام و لزوم رفع آن از مورد معامله
  • تحقیق در مورد نگاهي به قوه قضائيه و لزوم توجيه راي در دادگاههاي بلژيك 20ص
  • تحقیق در مورد لزوم شناسايي عوامل همگرايي و واگرايي
  • پاورپوینت در مورد لزوم احداث مولدهاي مقياس كوچك در استان
  • پاورپوینت جامع با عنوان لزوم احداث مولدهای مقیاس کوچک در استان
  • پاورپوینت جامع با عنوان لزوم احداث مولدهای مقیاس کوچک در استان 1
  • پاورپوینت جامع با عنوان لزوم احداث مولدهای مقیاس کوچک در استانهای مازندران و گلستان
  • مقاله لزوم و اهمیت حمایت تغذیه ای در بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه
  • دانلود پاورپوینت درباره ی لزوم مشاوره
  • سبکهای مدیریت و لزوم توانمندسازی در آموزش و پرورش