عمومی و متفرقه · آوریل 19, 2024 0

تحقیق انسان و داروها

تحقیق انسان و داروها

دانلود تحقیق انسان و داروها

تحقیق انسان و داروها انسان و داروهادانلود تحقیق انسان و داروها انسانوداروهاتحقیقانسانداروها

——-

تحقیق انسان و داروها

تحقیق انسان و داروها

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 9
حجم فایل: 21
قیمت: 16170 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 9 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏انسان و داروها
‏بیماری و دارو
‏کشف داروهای جدید و مراحلی که از کشف تا عرضه آنها به بازار ‏دارویی طی می‌شود، موضوع جالبی است. امروزه آگاهی دقیق از ساز و کار بیماریها برای ‏دستیابی به داروهای جدید امری ضروری محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت که هر ‏بیماری حاصل به هم خوردن نظم طبیعی یکی از چرخه‌های فعالیت بدن است، بنابراین با ‏دانستن اینکه کدام چرخه بدن از نظم طبیعی خود خارج شده است، می‌توان دارویی را به ‏کار برد که دوباره آن را به حالت اولیه باز گرداند.
‏منشاء داروها
‏بطور کلی داروها از نظر منشاء به سه گروه طبیعی، نیمه صناعی ‏و صناعی تقسیم می‌شوند.
‏داروهای طبیعی
‏داروهای طبیعی داروهایی هستند که از منابع طبیعی به دست ‏می‌آیند. اینگونه فرآورده‌ها یا به صورت خام مصرف می‌شوند، مثل عصاره گیاه آلوئه ‏برای درمان بیماریهای پوستی یا جگر برای درمان بیماریهای شب کوری و یا شامل مواد ‏شیمیایی خاصی هستند که از فرآورده خام طبیعی استخراج و سپس به عنوان دارو مصرف ‏می‌شوند، مثل ‏مورفین ‏که از تریاک استخراج می‌شود و ‏انسولین ‏که از لوزالمعده گاو یا خوک به دست می‌آید. در مورد این گروه از داروها، برای کشف
2
‏داروی جدید به سراغ طب سنتی کشورهای مختلف می‌روند. در ‏طب سنتی‏، خواص گیاهان و فرآورده‌های مختلف ‏جانوری شرح داده شده است. دانشمندان با روشهای علمی به بررسی آزمایشگاهی خواص ذکر ‏شده در مواد خام می‌پردازند. این بررسیها ممکن است در شرایط خارج از بدن موجودات ‏زنده (مثل بررسی اثرات ضد میکروبی در محیط های کشت) یا در شرایط داخل بدن (شامل ‏بررسی اثر پس از کاربرد در جانوران آزمایشگاهی) انجام شوند. در صورتی که فرآورده ‏خام، موثر تشخیص داده شود، به روشهای گوناگون ترکیبات مختلف موجود در آن را تفکیک و ‏تخلیص می‌کنند و سپس می‌کوشند تا ساختار شیمیایی این ترکیبات خالص شده را (که به ‏دست آوردن مقادیر ناچیزی از آنها اغلب مستلزم ساعتها کار طاقت فرساست) شناسایی ‏کنند.
‏برای این کار از روشهای مختلف دستگاهی نظیر تهیه ‏طیفهای تشدید مغناطیسی هسته (NMR)‏، طیف جرمی (MS)‏، طیف فرابنفش (UV) ‏و فراسرخ (IR)‏، اثر بر نور قطبیده (چرخش نوری)‏، ‏کروماتوگرافی با عملکرد بالا (HPLC) ‏و … استفاده می‌شود. به این ترتیب با تلفیق ‏مجموعه این مدارک که هر یک گوشه‌ای از اطلاعات ضروری را برای تعیین ساختار شیمیایی ‏ماده فراهم می‌آورند و مقایسه آنها با ساختارهای شناخته شده، ساختار شیمیایی مواد ‏مورد نظر را شناسایی می‌کنند. در مرحله بعد مجدد آزمونهای بررسی اثرات دارویی بر هر ‏یک از ترکیبات خالص انجام می‌گیرد تا ترکیب موثر شناسایی و به عنوان ماده دارویی ‏عرضه گردد.
‏داروهای نیمه صناعی
3
‏داروهای نیمه صناعی با ایجاد تغییرات شیمیایی بر ‏داروهای طبیعی به دست می‌آیند. این تغییرات با هدف افزایش قدرت دارو، کاهش عوارض ‏جانبی، بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی و … انجام می‌شوند. گاه داوری به دست آمده از ‏منابع طبیعی دارای نقایصی است که با انجام تغییرات جزئی روی ساختار شیمیایی آن ‏می‌توان نقص موجود را برطرف کرد. مثلا ‏پنی‌سیلین ‏حاصل از قارچ پنی‌سیلیوم در ‏اسید معده ‏تخریب می‌شود و نمی‌توان آن را به ‏صورت خوراکی مصرف کرد، ولی با انجام تغییراتی کوچک در گروههای جانبی هسته ‏پنی‌سیلین، داروهای پادزی ‏آموکسی‌سیلین‏، ‏آمپی‌سیلین ‏و پنی‌سیلین V ‏بدست می‌آیند که ‏نسبت به محیط اسیدی معده مقاومند و از راه خوراکی به مصرف می‌رسند.
‏برای ‏دستیابی به داروهای جدید نیمه صناعی باید تغییراتی حساب شده و قاعده‌مند روی ساختار ‏شیمیایی ماده طبیعی ایجاد کرد و سپس نتیجه این تغییرات را روی اثر دارو بررسی نمود. ‏اینگونه مطالعات منجر به کشف “رابطه ساختمان و اثر” در یک ماده دارویی می‌شود. ‏دارویی که از طبیعت به دست می‌آید، در بدن اثرات مختلفی دارد. برای مثال مورفین ‏نمونه جالبی از این مطلب است. این دارو دارای اثرات ضد درد، تسکین دهنده ‏سرفه‏، ایجاد ‏یبوست‏، اعتیادآوری و … می‌باشد. محققان ‏می‌کوشند تا با دستکاری در ساختار مورفین داروهایی تهیه کنند که هر یک از اثرات فوق ‏را به تنهایی و بدون دارا بودن خاصیت اعتیاد آوری دارا باشند. در راستای این کوششها ‏داروهای ‏بوپرنورفین ‏با اثر ضد درد عالی و اعتیادآوری ‏اندک، ‏دکسترومتورفان ‏با اثر ضد سرفه و بدون اثر

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

 

برای مشاهده توضیحات فایل  تحقیق انسان و داروها  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت تحقیق انسان و داروها روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود تحقیق انسان و داروها