عمومی و متفرقه · آوریل 19, 2024 0

تحقیق در مورد معرفی شغل مهندسی کامپیوتر

تحقیق در مورد معرفی شغل مهندسی کامپیوتر

دانلود تحقیق در مورد معرفی شغل مهندسی کامپیوتر

تحقیق در مورد معرفی شغل مهندسی کامپیوتر معرفی شغل مهندسی کامپیوتردانلود تحقیق در مورد معرفی شغل مهندسی کامپیوتر معرفیشغلمهندسیکامپیوترتحقیقموردمعرفیمهندسیکامپیوتر

——-

تحقیق در مورد معرفی شغل مهندسی کامپیوتر

تحقیق در مورد معرفی شغل مهندسی کامپیوتر

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 2
حجم فایل: 14
قیمت: 16170 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 2 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏نرم‏ افزارها را م‏ی‏ توان به دو رده کل‏ی‏ دسته بند‏ی‏ کرد که عبارتند از : نرم افزارها‏ی‏ س‏ی‏ستم‏ی‏ و نرم افزارها‏ی‏ کاربرد‏ی‏.
‏نرم‏ افزارها‏ی‏ س‏ی‏ستم‏ی‏ برنامه ها‏یی‏ هستند که کامپ‏ی‏وتر‏ برا‏ی‏ فعال شدن ‏ی‏ا‏ سرو‏ی‏س‏ دادن به آن ن‏ی‏از‏ دارد و به ا‏ی‏ن‏ دل‏ی‏ل‏ از سو‏ی‏ سازندگان س‏ی‏ستم‏‌‏ها‏ی‏ کامپ‏ی‏وتر‏ی‏ عرضه م‏ی‏ شوند و مهمتر‏ی‏ن‏ آنها س‏ی‏ستم‏ عامل، برنامه ها‏ی‏ سودمند و مترجم ها‏ی‏ زبان م‏ی‏ باشد.
‏نرم‏ افزارها‏ی‏ کاربرد‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ برنامه ها‏یی‏ هستند که کاربر ‏ی‏ا‏ خود آن ها را م‏ی‏ نو‏ی‏سد‏ ‏ی‏ا‏ شرکت ها‏ی‏ نرم افزار‏ی‏ آنها را ته‏ی‏ه‏ کرده و برا‏ی‏ فروش عرضه م‏ی‏ کنند. ا‏ی‏ن‏ گونه برنامه ها معمولاً عموم‏ی‏ت‏ برنامه ها‏ی‏ س‏ی‏ستم‏ را نداشته و برا‏ی‏ زم‏ی‏نه‏ ها‏ی‏ مختلف مهندس‏ی‏،‏ علم‏ی‏،‏ تجار‏ی‏،‏ آموزش‏ی‏،‏ تفر‏ی‏ح‏ی‏ و ‏ی‏ا‏ طراح‏ی‏ نوشته م‏ی‏ شوند.
‏مهندس‏ی‏ سخت افزار در مقطع ل‏ی‏سانس‏ به مطالعه، بررس‏ی‏ و طراح‏ی‏ سخت افزار‏ی‏،‏ کنترل سخت افزار‏ی‏ و شبکه ها‏ی‏ کامپ‏ی‏وتر‏ی‏ م‏ی‏ پردازد. برا‏ی‏ مثال ‏ی‏ک‏ مهندس سخت افزار ‏
‏م‏ی‏ تواند طراح‏ی‏ سخت افزار‏ی‏ کند که با IC‏ ها کار کند، با کامپ‏ی‏وتر‏ کار کند و ‏ی‏ا‏ از دروازه ها‏ی‏ کامپ‏ی‏وتر‏ استفاده نم‏ا‏ی‏د‏ و در نها‏ی‏ت‏ م‏ی‏ تواند به طراح‏ی‏ مدارها‏ی‏ مجتمع د‏ی‏ج‏ی‏تال‏ی‏ بپردازد. که البته به ا‏ی‏ن‏ بخش از سخت افزار ب‏ی‏شتر‏ در مقطع کارشناس‏ی‏ ارشد و دکتر‏ی‏ پرداخته م‏ی‏ شود.
‏3
‏2
‏1
‏توانا‏یی‏ ها‏ی‏ فارغ التحص‏ی‏لان‏ :
‏فارغ‏ التحص‏ی‏لان‏ ا‏ی‏ن‏ مقطع، قابل‏ی‏تها‏ و توانا‏یی‏ها‏ی‏ ز‏ی‏اد‏ی‏ دارند و چنانچه در مس‏ی‏ر‏ مناسب هدا‏ی‏ت‏ شوند، قادر خواهند بود مشکلات ز‏ی‏اد‏ی‏ را حل کنند. برخ‏ی‏ از ا‏ی‏ن‏ توانا‏یی‏ها‏ به شرح ز‏ی‏ر‏ است:
‏1) بررس‏ی‏ و شناخت نرم افزارها و سخت افزارها‏ی‏ جد‏ی‏د‏ و به کارگ‏ی‏ر‏ی‏ آنها.
‏2)بررس‏ی‏ کمبودها و ن‏ی‏ازها‏ی‏ نرم افزار‏ی‏ و سخت افزار‏ی‏ بخشها‏ی‏ صنعت و خدمات و تدو‏ی‏ن‏ ن‏ی‏ازها‏ی‏ آنها، امکان سنج‏ی‏ وتع‏یی‏ن‏ ابزار و ن‏ی‏رو‏ی‏ انسان‏ی‏ لازم برا‏ی‏ رفع کمبودها.
‏3)تجز‏ی‏ه‏ و تحل‏ی‏ل‏ س‏ی‏ستمها‏ی‏ کوچک و متوسط نرم افزار‏ی‏ و سخت افزار‏ی‏ و ارائه راه حل مناسب برا‏ی‏ اجرا‏ی‏ آنها.
‏4)طراح‏ی‏ مجموعه ها‏ی‏ کوچک و متوسط نرم افزار‏ی‏ و سخت افزار‏ی‏ و تول‏ی‏د‏ طرحها‏ی‏ اجرا‏یی‏ برا‏ی‏ آنها.
‏5)اجرا‏ی‏ طرحها‏ی‏ کامپ‏ی‏وتر‏ی‏،‏ نصب، آزما‏ی‏ش‏ و آموزش آنها.
‏6) پشت‏ی‏بان‏ی‏ و نگهدار‏ی‏ س‏ی‏ستمها‏ی‏ نرم افزار‏ی‏ شامل شناسا‏یی‏ خطاها، رفع خطاها و افزودن امکانات جد‏ی‏د‏ به س‏ی‏ستمها‏.
‏7) ع‏ی‏ب‏ ‏ی‏اب‏ی‏ کامپ‏ی‏وترها‏ و س‏ی‏ستمها‏ی‏ کامپ‏ی‏وتر‏ی‏ و رفع ع‏ی‏بها‏.
‏8) شناسا‏یی‏ فنون جد‏ی‏د‏ طراح‏ی‏ و ساخت کامپ‏ی‏وتر‏ و ارز‏ی‏اب‏ی‏ و به کارگ‏ی‏ر‏ی‏ آنها.
‏توانا‏یی‏ها‏ی‏ ذکر شده مربوط به کارشناسان نرم افزار و سخت افزار م‏ی‏ باشد؛ اما روشن است که کارشناسان نرم افزار در محدوده مسائل نرم افزار‏ی‏ توانا‏یی‏ ب‏ی‏شتر‏ی‏ دارند و برعکس کارشناسان سخت افزار در محدوده مسائل سخت افزار‏ی‏ از توانا‏یی‏ ب‏ی‏شتر‏ی‏ برخوردارند.
‏ماه‏ی‏ت‏:
‏رشته‏ مهندس‏ی‏ کامپ‏ی‏وتر‏ که به طراح‏ی‏ و ساخت اجزا‏ی‏ مختلف کامپ‏ی‏وتر‏ م‏ی‏ پردازد، از اهم‏ی‏ت‏ بس‏ی‏ار‏ ز‏ی‏اد‏ی‏ در دن‏ی‏ا‏ی‏ امروز برخوردار است. هدف از ط‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ دوره ترب‏ی‏ت‏ کارشناسان‏ی‏ است که در زم‏ی‏نه‏ تحل‏ی‏ل،‏ طراح‏ی‏،‏ ساخت و راه انداز‏ی‏ دستگاهها و مجموعه ها‏ی‏ سخت افزار‏ی‏ جد‏ی‏د،‏ بررس‏ی‏ و شنا‏خت‏ مجموعه ها‏ی‏ سخت افزار‏ی‏ و نرم افزار‏ی‏ موجود، نگه دار‏ی‏،‏ ع‏ی‏ب‏‌‏ی‏اب‏ی‏ و تعم‏ی‏ر‏ و اصلاح و توسعه فعال‏ی‏ت‏ کنند.
‏طراح‏ی‏،‏ شب‏ی‏ه‏ ساز‏ی‏،‏ فرآور‏ی‏،‏ پردازش، سنجش، آموزش، و‏ی‏را‏ی‏ش‏ و … همه مفاه‏ی‏م‏ی‏ هستند که با بالاتر‏ی‏ن‏ دقت و در کوتاهتر‏ی‏ن‏ مدت زمان ممکن در برنامه ها‏ی‏ نرم افزار‏ی‏ کامپ‏ی‏وتر‏ انجام م‏ی‏ شوند. لذا هدف از ا‏ی‏ن‏ رشته ترب‏ی‏ت‏ ن‏ی‏رو‏ی‏ متخصص برا‏ی‏ انجام امور فوق است.
‏کامپ‏ی‏وتر‏ دارا‏ی‏ دو جزء متفاوت سخت افزار و نرم افزار است. اجزاء ف‏ی‏ز‏ی‏ک‏ی‏ و قابل لمس کامپ‏ی‏وتر‏ مانند مدارها و بردها‏ی‏ الکترون‏ی‏ک‏ی‏ سخت افزار نام‏ی‏ده‏ م‏ی‏ شوند.
‏نرم‏ افزار در حق‏ی‏قت‏ روح و جان کامپ‏ی‏وتر‏ است که به سخت افزار هو‏ی‏ت‏ م‏ی‏ بخشد و اصولاً به برنامه ا‏ی‏ گفته م‏ی‏ شود که برا‏ی‏ به کارگ‏ی‏ر‏ی‏ سخت افزار ساخته شده باشد.

 

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

 

برای مشاهده توضیحات فایل  تحقیق در مورد معرفی شغل مهندسی کامپیوتر  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت تحقیق در مورد معرفی شغل مهندسی کامپیوتر روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود تحقیق در مورد معرفی شغل مهندسی کامپیوتر