عمومی و متفرقه · آوریل 20, 2024 0

خرید ارزان هپاتیت و راهها مقابله با آن

خرید ارزان هپاتیت و راهها مقابله با آن

دانلود خرید ارزان هپاتیت و راهها مقابله با آن

خرید ارزان هپاتیت و راهها مقابله با آن , خرید , ارزان , هپاتیت , و , راهها , مقابله , با , آن ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 13 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br>فهرست
پیشگفتار
مقدمه ای در باره ویروس ها
کبد چیست
اطلاعاتی در مورد هپاتیت
الف- تاریخچه هپاتیت
ب- شیوع کلی هپاتیت حاد و مقایسه آن در ایران و سایر کشورها
توضیح در مورد راههای انتقال
راههای انتقال
الف- تماس فیزیکی
ب- روش غیرخوراکی-تزریقی
ج- روش جنسی
د- روش خوراکی
هـ – روش پرنیاتال
ی – راه های دیگر
هپاتیت و حاملگی
نکات کلی در درمان و مراقبت از بیماران
انواع هپاتیت B
ذکر منابع تحقیق
پیشگفتار:
با توجه به رشد دانش پزشکی، بالا بردن معلومات در مورد بیماری ها امری واجب و ضروری هر فرد است. از آنجا که شیوع هپاتیت به خصوص انواع B و A در ایران با آلوگی بیش از 2 تا 5/2 میلیون نفر از جمعیت کشورمان بر آن شوم که مجموعه ای هرچند مختصر از اطلاعاتی در مورد هپاتیت B با توجه به مراجع و منابع معتبر گردآوری نمایم. شاید بتوانیم یا این اقدام کوچک گامی در پیشبرد معلومات دوستانم بردارم تا بتوانند از سلامتی خود که نعمتی الهی است بیشتر نگهداری کنند زیرا بسیاری یک فرد معضلات فراوان مائی و معنوی برای اعضای خانواده و به دنباله آن برای اجتماع است.
با آرزوی سلامت همگان
گلزار دخیلی
مقدمه ای در باره ویروسها
در زمانهای قدیم دلیل بیشتر بیماری ها را نمی دانستند کسی فکر نمی کرد ممکن است جانداران بسیار کوچکی به نام میکروب وجود داتشه باشند که با چشم دیده نشوند اما بیماری ایجاد کننده آن در زمانها وقتی کسی بیمار می شد نمی دانست چه نکات بهداشتی را باید رعایت کند در نتیجه بیماری به سرعت در میان مردم پراکنده می شد و عده زیادی را می کشت البته باید بدانید که جاندار خاصی به نام میکروب وجود ندارد و باکتری ها قارچهای ذره بینی و موجوداتی به نام ویروس را به طور کلی میکروب می نامند. ویروسها از باکتری ها و قارچها هم بسیار کوچکترند به طوری که می توانند وارد بدن جانور یا گیاه شوند، به داخل سلولهای آن بروند و در آنجا زیاد شوند و سلول رابکشند ویروسها کوچکترین عوامل بیماریزا هستند که در محیط خارج سلولی به شکل خنثی و بی اثر هستند ویروسها تنها در سلولهای زنده تکثیر یافته و از لحاظ ژنتیکی به عنوان انگل تلقی می کردذند. هر نوع ویروس فقط در داخل سلولهای معینی از بذن گیاه یا جانور زندگی یا فعالیت می کنند. به عنوان مثال ویروس آنفولانزا به دستگاه تنفسی می رود و بروس فلج اطفال به دستگاه عصبی آسیب می رساند.
کبد
کبد عضوی است که مواد جذب شده از لوله ی گوارش در آن دچار تغییراتی می شوند و برای استفاده توسط قسمتهای دیگر بدن ذخیره می گردند. بنابراین به عنوان سدی بین دستگاه گوارش خون عمل می کند به استثنای پوست کبد هم بزرگترین غده ی بدن است که 5/1 کیلوگرم وزن دارد و در حفره ی شکمی زیر دیافراگم قرار گرفته است. قسمت اعظم خون کبد 80-70 درصد از رگ پوست می آید و مقدار کمتری از شریان کبدی مشروب می شود تمام موادی که توسط روده جذب شده اند به جز چربیها از راه ورید پوست به کبد می رسند ذرات ریز چربی توس طعروق لنفاوی حمل می شوند جایگاه کبد در سیستم گردش خون برای تجمع و تبدیل متابولیتها و برای خنقی کردن و حذف مواد سمی بسیار مناسب است حذف مواد سمی از طریق خطر که یک ترشح برون ریز کبد است و برای هضم چربی لازم می باشد صورت می گیرد.
«ساختمان»
کبد توسط همبندی نازک (کپسول گلیسون) پوشیده شده است این کپسول در ناف ضخیم تر می گردد یعنی در جایی که ورید پورت و شریان کبدی وارد مجرای کبدی راست و چپ لنفاتیک خارج می شوند سلولهای کبدی احتمالاً ماهرترین سلولهای بدن می باشند. اینها سلولهایی هستند که عملی درون ریز و برون ریز دارند. همچنین یاعث ساخت و ذخیره ی موادی می شوند و مواد سمی را خنثی می کنند و موادی را حمل می کنند.
هپاتیتها: اطلاعاتی در مورد هپاتیت
هپاتیتها شایعترین بیماری کبدی هستند. بعد از سل و مالاریا هپاتیت شایعترین بیماری مسری در دنیاست بیش از 350 میلیون نفر ناقل مزمن هپاتیت B در دنیا وجود دارد و 5% از جمعیت جهان را این ناقلین تشکیل می دهند. سالانه حدود 50 میلیون نفر به تعداد افراد آلوده شده به هپاتیت B افزوده می شود. در ایران حدود 3% جمعیت ناقلین هپاتیت B می باشند و 200 الی 300 هزار نفر به هپاتیت B مزمن مبتلا هستند. مهم ترین عامل ایجاد کننده هپاتیت مزمن، سیرزو و کارسینوم هپاتوسلولار در کشور ما هپاتیت B است.
شیوع عفونت HCV در جهان حدود 1% است و آمار مبتلایان به هپاتیت C در ایران 300 تا 400 هزار نفر می باشندذ و عمده ترین مشکل بیماران هموفیلی و دیالیزی را تشکیل می دهد.
در مجموع هپاتیتهای ویروسی بیماریهای موذی و مشکلی می باشند که برای مقابله با آنها نیاز به اقداماتی بسیار دقیق می باشد و آگاهی از کلیه جنبه های پیش گیری، راههای سرایت، علائم بالینی و … نه تنها برای پزشکانی که هرروز در معرض این عاومل می باشند الزامی است بلکه همه ی افراد جامعه باید در مورد خطرات هپاتیت آگاهی کافی داشته باشند تا از چرخه ی ویرانگر و فراگیر آن جلوگیری به عمل آید.
ب – شیوع کلی هپاتیتهای حاد و مقایسه ای آن در ایران و سایر کشورها
بیماری هپاتیت مزمن ویروسی یکی از مهم ترین مشکلات بهداشتی در جهان می باشد به طوری که 5% افراد جهان به خصوص در نواحی اندمیک نظیر آسیا و آفریقا به آن مبتلا هستند. سالانه بیش از پانزده هزار نفر در آمریکا از هپاتیت مزمن ویروسی فوت می کنند و تخمین زده می شود که در دو قرن اینده این میزان بیش از 25 هزار نفر در سال برسد. هپاتیت B در بیش از 2 میلیارد نفر از مردم جهان اتفاق افتاده است حدود 350 میلیون ناقل مزمن هپاتیت B در جهان وجود دارد که اکثراً در آسیای جنوب شرقی زندگی می کنند و 25 تا 30 درصد این افراد به دلیل بیماری کبدی زودتر از معمول فوت میکنند(سالانه 800 هزار نفر) سالانه حدود 50 میلیون نفر به تعداد افراد آلوده در دنیا اضافه می شود. بیشتر مبتلایان در کشورهای چین و تایوان هستند. در ایران رقم مبتلایان حدود 3% کل جمعیت را شامل می شود که با در نظر گرفتن جمعیت 60 میلیونی حدود 2 میلیون نفر به این ویروس آلوده هستند که از این تعداد حدود 300-200 هزار نفر این افراد دچار هپاتیت مزمن B می باشند. در فارس 7/1% و در سیستان و بلوچستان به بیش از 5% می رسد بر اساس مطالعه ای که در تهران انجام شده است 40% افراد جامعه ما با این ویروس تماس داشته اند ولی فقط 3% ناقل باقی مانده اند. در ایران از مادر به فرزند احتمالاً مهم ترین روش انتقال است چون مادران 50% افراد HbsAg مثبت همزمان خود HBsAg مثبت بوده اند.
HBV در آمریکا علت 25% هپاتیتهای مزمن است در حالی که در ایران 80-70% هپاتیتهای مزمن توسط HBV ایجاد می شود به همین دلیل HBV به تنهایی مهم ترین عامل بیمایر کبدی و اصلی ترین علت مرگ و میر ناشی از هپاتیت در ایران است.,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان هپاتیت و راهها مقابله با آن  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان هپاتیت و راهها مقابله با آن روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود خرید ارزان هپاتیت و راهها مقابله با آن