عمومی و متفرقه · آوریل 20, 2024 0

خرید ارزان پروپوزال بررسی تنظیم هیجانی در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل)»

خرید ارزان پروپوزال بررسی تنظیم هیجانی در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل)»

دانلود خرید ارزان پروپوزال بررسی تنظیم هیجانی در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل)»

خرید ارزان پروپوزال بررسی تنظیم هیجانی در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل)» , خرید , ارزان , پروپوزال , بررسی , تنظیم , هیجانی , در , بیماران , مبتلا , به , اختلال , شبه , جسمی , (جسمانی , شکل)» ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 15 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br>

9- مقدمه و معرفی طرح (شامل بیان مساله، اهمیت و ضرورت اجرای طرح):

اختلال های جسمانی شکل ، گروه وسیعی از بیماری هاست که علایم و نشانه های جسمی جز اساسی آنهاست. این اختلال ها، دربر گیرنده ی کنش متقابلی است که در آنها مغز، به طرقی که هنوز مشخص نیست، هشدارهای مختلف صادر می کند و اثر این هشدارها بر هشیاری فرد، القای وجود مسایل جسمی جدی است. به علاوه، تغییرات جزیی یا هنوز شناخته نشده در نورو شیمی و نوروفیزیولوژی ممکن است از مکانیزم های ناشناخته ی روانی یا مغزی حاصل شود که بوجود آورنده ی بیماری است. پزشکان، در تلاش برای تایید کردن تشخیص جسمانی، به معاینات یا آزمایش های پر هزینه ی پزشکی و حتی جراحی متوسل می شوند و وقتی این احتمال را مطرح می کنند که علت مشکل، می تواند جنبه ی روانی داشته باشد، با عصبانیت بیماران مواجه می شوند (هالجین و ویتبورن ، 2003؛ ترجمه سید محمدی، 1392). در متن بازنگری شده ی چهارمین چاپ راهنمای تشخیصی و آماری اختلال های روانی ، پنج اختلال شبه جسمی تحت عنوان اختلال جسمان کردن، اختلال تبدیلی، خودبیمار انگاری، اختلال بدریختی بدن و اختلال درد معرفی شده است (سادوک و سادوک، 2003؛ ترجمه پو افکاری، 1390).
این اختلال معمولا با سایر اختلال های روانی نظیر افسردگی اساسی، اختلالات شخصیتی، اختلال اضطراب و فوبی ها همراه است. داده های حاصل از پژوهش تالی و همکاران (2009) نشان داد این افراد سطوح بالاتری از اختلالات روانپزشکی، به ویژه افسردگی (6/35%) و اختلال های اضطرابی (7/29%) را نشان می دهند. پایولی و آلپرس (2002) نشان دادند که بیماران مبتلا به این اختلال، کلمه های دارای بار مثبت را کمتر به یاد می آورند.
طی سالهای گذشته تلاش های زیادی به منظور توضیح مکانیسم های آسیب زایی و علت شناختی اختلالات جسمانی سازی صورت پذیرفته است. پیشنهاد های موجود در ادبیات پژوهش دامنه گسترده ای از نابهنجاری های زیستی (ریف و اکسنر ، 2002) تا حساسیت فیزیولوژیکی (اریکسن و یورسین ، 2004) و اختلال در ادراک و شناخت (لیم و کیم ، 2005) را پوشش می دهند. به هر صورت، ماهیت رابطه بین تعارضات روان شناختی و جلوه های جسمانی آنها، هنوز مشخص نشده است و این مساله با در نظر گرفتن ناهمگونی اختلال شبه جسمانی پیچیده تر می شود.
مشاهدات بالینی طی دو قرن اخیر نشان داده اند که اختلال شبه جسمانی با هیجان های شدید یا موقعیت هایی که یکپارچگی جسمانی یا روان شناختی فرد را تهدید می کنند، رابطه دارند (کازلاسکا ، 2005). همزمان با این مشاهدات، بسیاری از نظریه های جدید در زمینه اختلالات شبه جسمانی، این اختلال را به عنوان جزیی از پاسخ هیجانی فرد به تهدید پیش آمده در نظر می گیرند (کازلاسکا و ویلیامز ، 2009). به عبارت دیگر، می توان گفت که از لحاظ سبب شناسی روانی، بیمارانی که مبتلا به اختلالات شبه جسمانی هستند از نارسایی تنظیم عاطفه و ناپایداری هیجانی مزمن رنج می برند (برتون ، 2003؛ والر و شیدت ، 2006) و اغلب هیچ بینشی در مورد جنبه های روان شناختی اختلال خود ندارند و این مساله مانع از درمان های مناسب روانی-جسمی و دارویی می شود (برتون، 2003).
یکی از عواملی که می تواند در زمینه اختلالات جسمانی شکل موثر باشد تنظیم هیجان است که تا به حال توجه اندکی به آن شده است (هیوس و گالون ، 2011) از سوی دیگر، همچنین فرض شده که مکانیزم زیربنایی بسیاری از اختلالات اضطرابی نارسایی در تنظیم هیجان است. تنظیم هیجانی شامل راهبردهایی است که یک فرد برای دستکاری وقوع، تجربه، مدت، شدت و ابراز هیجان به کار می برد. این راهبردها ممکن است درونی (مثل تلاش برای فکر کردن درباره یک احساس ناخوشایند) یا بیرونی (لبخند زدن ضمن احساس غمگینی) باشد (کمپل –سیلس و برالو ، 2007).
هیجان ها می توانند به وسیله فرایندهای شناختی ناهشیار مانند توجه انتخابی، تحریف های حافظه، انکار یا فرافکنی؛ یا به وسیله فرایندهای شناختی هشیارتر مثل خود سرزنش گری، نشخوار گری یا فاجعه نمایی مدیریت و تنظیم شوند (گارنفسکی ، کرایج و اسپینهاون ، 2001). راهبردهای تنظیم هیجان ممکن است انطباقی یا غیر انطباقی باشند. راهبردهای غیر انطباقی تنظیم هیجان نقش اساسی در شکل گیری و یا تداوم اختلال های روان شناختی دارند (آلدائو ، نولن-هوکسما ، شوییزر ، 2010؛ کیسلر ، الاتونجی ، فلدنر و فورسیت ، 2010). گروس و لونسون (1997) گزارش کرده اند که بیش از 50 درصد اختلالات محور یک و 100 درصد اختلالات محور دو با نقایص مربوط به تنظیم هیجان همراهند.
با توجه به آنچه که گفته شد پژوهش حاضر به دنبال پاسخ گویی به این سوال است که تنظیم هیجانی در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمانی به چه صورت می باشد؟

اهمیت و ضرورت پژوهش
مواردی که در ذیل به آن اشاره شده دلیل بر اهمیت وضرورت انجام این تحقیق بوده است:
-نیاز به بررسی تنظیم هیجانی در نمونه های بالینی؛
– درک روابط بین تنظیم هیجانی و اختلال شبه جسمانی، می تواند نقش مهمی در طرح های آموزشی و مداخلات مرتبط با این بیماران داشته باشد.
-عدم وجود پژوهشی جامع در این حوزه؛
-ایجاد زمینه برای انجام پژوهش های بیشتر وهمه جانبه در این حوزه.
مهارت های تنظیم هیجان به چند دلیل حایز اهمیت هستند: اول، هیجان های منفی که لزوما در ملاک های تشخیصی اختلالات ذکر نشده اند، اغلب علائم الگوهای رفتاری مرتبط با اختلال هستند. دوم، هیجان های منفی که لزوما در ملاک های تشخیصی اختلالات ذکر نشده اند، اغلب به شدت با مقابله موثر و اجرای مهارت های آموخته شده در درمان تداخل می کنند و در پایان، بسیاری از بیماران از بیش از یک بیماری رنج می برند که می توان حداقل تا حدودی آنها را به وسیله نقص های موجود در تنظیم هیجان توضیح داد (برکینگ و همکاران، 2008).
تنظیم هیجانی با توجه به تازگی آن و علی رغم اهمیت فراوان آن، در کشور در رابطه با این موضوع تحقیقات بسیار اندکی صورت گرفته است و همچنین با توجه به فراگیر شدن رویکرد شناختی و استفاده از تکنیک های برخاسته از رویکرد شناختی برای مراجعان توسط روان شناسان، تلاش در جهت دستیابی به منابع جدید اطلاعاتی در این زمینه که بتواند یاری رسان در جهت کمک به افراد نیازمند باشد امری ضروری است.
نتایج حاصل از این پژوهش، می تواند چشم اندازی روشن و عملی برای مشاوران و روان درمانگران فراهم نماید. به علاوه، نتایج پژوهش می تواند مبنای نظری و عملی مناسبی برای کاهش اختلالات روانی و تشخیص بهتر اختلال شبه جسمانی در موسسات مختلف آموزشی و درمانی از قبیل مراکز مشاوره در دانشگاهها، کلنیک ها و غیره قرار گیرد. لذا بررسی تنظیم هیجانی در افراد مبتلا به اختلال شبه جسمانی ضرورت پیدا نمود.

10- اهداف و فرضیات (OBJECTIVES & HYPOTHESES)
الف- اهداف کلی طرح (GENERAL OBJECTIVES):
بررسی تنظیم هیجانی در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل).
ب- اهداف ویژه (SPECIFIC OBJECTIVES):
تعیین رابطه بین تنظیم هیجانی و متغیرجنسیت در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل).
تعیین رابطه بین تنظیم هیجانی و سطح تحصیلات در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل) .
تعیین رابطه تنظیم هیجانی و سن در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل)

ج- فرضیات یا سئوالات پژوهش (HYPOTHESES/RESEARCH QUESTIONS):
تنظیم هیجانی در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل) در سطح پایین قرار دارد.
بین تنظیم هیجانی و متغیرجنسیت در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل) رابطه وجود دارد.
بین تنظیم هیجانی و سطح تحصیلات در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل) رابطه وجود دارد.
بین تنظیم هیجانی و سن در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل) رابطه وجود دارد.

11- روش ها و مواد
الف- نوع مطالعه:
محل
علامت
نوع مطالعه
مواردی که باید الزاماً در روش اجرای طرح توضیح داده شود

بررسی بیماران (Case series)
تعریف بیماری – جمعیت مورد مطالعه – محلهای مورد مطالعه

بررسی مقطعی (Cross Sectional)
جمعیت مورد مطالعه – نام متغیرها – روشهای نمونه گیری

مطالعه مورد / شاهد (Case/ Control)
تعریف گروه مورد (مثلاً بیماران) و چگونگی انتخاب آنان – تعریف گروه کنترل و چگونگی انتخاب آنان – نسبت شاهد به مورد – نام متغیر مستقل اصلی که مورد بررسی قرار می گیرد

مطالعه هم گروهی (Cohort)
به صورت آینده نگر (Prospective) یا گذشته نگر (Retrospective) تعریف جمعیت مورد مطالعه – تعریف دقیق مواجهه – تعریف دقیق Outcome – نحوه مقابله با Loss

مطالعه مداخله ای (interventional) و یا کارآزمایی بالینی (clinical trial)
نوع مطالعه – نوع نمونه انسانی یا حیوانی – تعریف نحوه مداخله و میزان دقیق آن (طول مدت دوز مورد مصرف و…) – وجود گروه کنترل – نحوه تقسیم در گروه های مختلف (Allocation) – نحوه کور کردن مطالعه – نحوه مقابله با خروج نمونه ها از مطالعه (Withdraeal, Loss) – تعریف دقیق پیامد (Outcome)

مطالعه علوم پایه (Experimental)
تعریف دقیق سیر اجرا – تعریف دقیق بررسی نتایج
منظور پژوهشهایی است که در جهت گسترش مرزهای دانش بدون در نظر گرفتن استفاده علمی خاص برای کاربرد آن انجام می گیرد.

مطالعه برای ساخت دارو و یا وسائل
تعریف دقیق دارو یا لوازم – آیا مشابه خارجی دارد در صورت وجود کاتولوگ آن پیوست باشد – موارد مصرف – نحوه تایید دستگاه یا دارو

راه اندازی یک روش یا سیستم علمی / اجرایی

,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پروپوزال بررسی تنظیم هیجانی در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل)»  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پروپوزال بررسی تنظیم هیجانی در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل)» روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود خرید ارزان پروپوزال بررسی تنظیم هیجانی در بیماران مبتلا به اختلال شبه جسمی (جسمانی شکل)»