عمومی و متفرقه · آوریل 21, 2024 0

پاورپوینت با عنوان بیماری های غیر مسری

پاورپوینت با عنوان بیماری های غیر مسری

دانلود پاورپوینت با عنوان بیماری های غیر مسری

پاورپوینت با عنوان بیماری های غیر مسری , پاورپوینت , با , عنوان , بیماری , های , غیر , مسری ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : پاورپوینت<br>نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 15 صفحه<br><br> قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :<br><br> بنام خدا مقدمه بیماری های غیر مسری به یک موضل انسانی و اقتصادی تبدیل شده است، اما در طی 2 قرن آینده پیشبینی میشود که این موضل کشورهای با اقتصاد متوسط را بیشتر درگیر کند چرا که جمعیت و اقتصادش در حال رشد میباشد.
در سال 2008 نزدیک 80% از مرگ های ncd در کشور های متوسط و ضعیف اتفاق افتاده است.
در ایران نیز ncd از 49.02% به 79.2% در طی سال های 1990 تا 2015 رسیده است که همچنان در حال افزایش است.
مقدمه حال در پاسخ به این افزایش باید یک تغییر در سیاست های مراقبتی به جود آید. البته ته تنها با هدف تشخیص و درمان ، بلکه با هدف جلوگیری از بیماری تا مرگ و میر و عوارض ناتوان کننده و در نتیجه زوال اقتصادی به کمترین میزان برسد.
بنابراین در سال 2013 وزارت بهداشت ایران یک مطالعه جامع در سراسر کشور به صورت همگروهی ایجاد کرد تا فرآیندها، اپیدمیولوژی و … را بررسی کند. الگوی بیماری های ایران در طی چند قرن اخیر، سیستم بهداشتی ایران با موارد متعددی از قبیل انواع مختلف الگوی بیماریها و تعداد زیاد مرگ و میر مخصوصا در نواحی روستایی روبه رو بوده است که اکثر آن را بیماری های عفونی و مسری – وراثتی – مادر زادی و سوء تغذیه تشکیل میداد.
اولین قدم جهت بهبود شرایط در سال 1970 به وقوع پیوست ولی عملی شدن آن در سال 1980 شروع شد. که از طریق احداث خانه های بهداشت و گماردن بهورز صورت گرفت.
بهورزان از طریق انجام اعمالی از جمله: مدیریت مسائل مادر و کودک – آموزش های مرتبط با بیماری های عفونی و … زمینه ساز بهبود شرایط شدند که امروزه نیز فعالیت خود را با همان ماهیت ادامه میدهند. بدنبال ایجاد این مراکز نتایج مثبتی از قبیل کاهش بروز بیماری های عفونی مخصوصا اسهال و همچنین اختلالات زایمانی قبل و بعد از آن به صورت قابل توجه ای کاهش یافت.
همچنین القای برنامه واکسیناسیون جامع کشوری چون:
polio – HBV – tuberculosis توسط سیستم مراقبتی انجام شد که به مقدار زیادی موجب کاهش بیماری های عفونی گردید.
همچنین تحقیقات انجام شده نشان داد که بدنبال انجام این برنامه امید به زندگی و استانداردهای زندگی در طی 40 سال اخیر نیز بدنبال ترفیع اقتصاد – حقوق های بالا و مدرنیزاسیون – تلفن – آب آشامیدنی سالم – گاز طبیعی و سیستم حمل و نقل با بیش از 95% پوشش شهری و روستای و … افزایش یافته است.,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  پاورپوینت با عنوان بیماری های غیر مسری  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت پاورپوینت با عنوان بیماری های غیر مسری روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود پاورپوینت با عنوان بیماری های غیر مسری