عمومی و متفرقه · آوریل 21, 2024 0

پاورپوینت جامع با عنوان بیماریهای قلبی – عروقی

پاورپوینت جامع با عنوان بیماریهای قلبی – عروقی

دانلود پاورپوینت جامع با عنوان بیماریهای قلبی – عروقی

پاورپوینت جامع با عنوان بیماریهای قلبی – عروقی , پاورپوینت , جامع , با , عنوان , بیماریهای , قلبی , – , عروقی ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : پاورپوینت<br>نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 41 صفحه<br><br> قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :<br><br> بیماریهای قلبی – عروقی رتبه نخست علت مرگ و میر در جهان را به خود اختصاص داده است. 17.5 میلیون نفر در جهان در سال 2012 بعلت بیماریهای قلبی عروقی فوت نموده اند که 31 درصد از کل موارد مرگ و میرها را شامل می شود، از این مرگها حدود 7.4 میلیون به بیماری عروق کرونر قلب و 6.7 میلیون ناشی از سکته های قلبی و مغزی بوده است.
بیش از سه چهارم مرگ و میر قلبی و عروقی در کشورهای کم درآمد و با در آمد متوسط رخ می دهد. از 16 میلیون مرگ و میر زیر70 سال بعلت بیماریهای غیر واگیر،82درصد آن در کشورهای کم در آمد و با در آمد متوسط ایجاد می شود و 37 درصد این بار مرگ و میر بعلت بیماریهای قلبی و عروقی است.
بیماریهای قلبی – عروقی در ایران نیز آمارهای رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد که 33 تا 39.3 درصد مرگ و میرها در کشور ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است، به طوری که ایران رکورددار بالاترین آمار مرگ قلبی در جهان نامیده شده است، بر اساس این گزارش، روزانه 300 نفر در کشور بر اثر بیماری قلبی فوت می کنند و این در حالی است که سبک زندگی و نوع تغذیه مردم، ریسک بروز این بیماری را به حداکثر رسانده است. 4 بیماری قلبی عروقی کاهش خونرسانی به عضله قلب به هر علتی منجر به ایجاد ایسکمی (کم خونی ) در عضله قلب شده و ایجاد علائم قلبی میکند .
شایعترین علت این حالت تصلب شرائین (سختی رگ) است که عروق قلب (عروق کرونر) را درگیر میکند .
تصلب شرائین (سختی رگ) یا آترو اسکلروز ، یک بیماری پیشرونده است که با ایجاد پلاک در دیواره داخلی عروق به وجود می آید.
پلاک ها در نتیجه رسوب کردن چربی و کلسترول و به دنبال آن کلسیم و سلولهای مرده خون بوجود می آیند.
تصلب شرائین در تمامی شریانهای بدن از جمله شریان مغز، آئورت و کلیه ممکن است ایجاد شود و منجر به سکته مغزی ، آنوریسم آئورت و فشار خون بالا شود .
از این رو به صورت کلی بیماری قلبی عروقی تلقی می شود . 5 روند ایجاد پلاک چربی در عروق و تصلب شرائین از سنین کودکی و نوجوانی شروع می شود .
با افزایش سن تنگی عروق بیشتر می شود.
بیماری بعد از تنگ شدن قابل ملاحظه رگ علا مت دار میشود .
معمولا مرحله علامت دار بیماری بالای سن 40 سال آغاز میشود ، مگر در افرادی که سابقه فامیلی بیماری قلبی زودرس داشته باشند.,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  پاورپوینت جامع با عنوان بیماریهای قلبی – عروقی  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت پاورپوینت جامع با عنوان بیماریهای قلبی – عروقی روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود پاورپوینت جامع با عنوان بیماریهای قلبی – عروقی