عمومی و متفرقه · آوریل 21, 2024 0

پاورپوینت جامع با عنوان بیماری شریان محیطی در سالمندان

پاورپوینت جامع با عنوان بیماری شریان محیطی در سالمندان

دانلود پاورپوینت جامع با عنوان بیماری شریان محیطی در سالمندان

پاورپوینت جامع با عنوان بیماری شریان محیطی در سالمندان , پاورپوینت , جامع , با , عنوان , بیماری , شریان , محیطی , در , سالمندان ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : پاورپوینت<br>نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 37 صفحه<br><br> قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :<br><br> نارسایی شریان های محیطی عبارتست از تنگ شدن سرخرگ های اندام تحتانی (پاها) که معمولاً به علت انباشته شدن ذرات چربی در دیواره ی آن ها به وجود می آید و در نتیجه، خون رسانی به اندام تحتانی مختل می شود. به عبارت دیگربیماری شریانی محیطی، اختلال انسدادی شریانی مزمن در اندام های تحتانی ناشی از آترواسکروز است. بیماری شریانی محیطی منجر به لنگش متناوب می شود که همان درد یا ضعف به هنگام راه رفتن است و با استراحت بهتر می شود. تنها نیمی از بیماران سالمند با بیماری شریانی محیطی اثبات شده، علامت دار هستند.
بیماری شریان محیطی در سالمندان بیماران مبتلا به بیماری شریانی محیطی ممکن است به دلیل بیماری های همراه، مانند بیماری ریه یا آرتریت، قادر به پیمودن مسافت طولانی یا حرکت با سرعت کافی نباشند تا زمانی که علایم ایسکمی عضلانی ظاهر شود؛ ممکن است علایم شان را به پزشک نگویند یا مجاری شریانی جانبی(کولترال) به اندازه ای تشکیل شده باشند که انسداد شریانی قابل تحمل باشد.
علائم بیماری شریانی محیطی ممکن است در افراد سالمند نسبت به جوانان ، به علت سن بیشتر و بیماری همراه با آن ، خیلی شدیدتر باشد.
لنگیدن متناوب ممکن است طی راه رفتن در فاصله کوتاه یا قدم زدن در شیب خیلی کم ایجاد شود که به علت ناتوانی سیستم شریانی در فراهم نمودن جریان خون کافی برای بافت ها در مواجهه با افزایش تقاضای بافت به مواد مغذی و اکسیژن طی تمرین و فعالیت ایجاد می گردد. اگر جریان خون شریانی به اندام های تحتانی، نیاز متابولیسم بافت را در حالت استراحت برآورده نکند، ایسکمی بحرانی اندام تحتانی با درد به هنگام استراحت یا از بین رفتن بافت رخ می دهد.
ایسکمی بحرانی سبب درد در حالت استراحت در انگشتان یا پا می شود که به سمت ایجاد زخم و یا گانگرن پیش می رود. زخم های ناشی از نارسایی مزمن شریانی به طور شایعی در مچ پا، پاشنه یا ساق تشکیل می شوند. انگشتان سیاه، خشک و مومیایی شده یا بافت نرم فاقد حیات پوشیده شده با دلمه، همان گانگرن ناشی از انفارکتوس ایسکمیک است. باگذشت زمان غالبا ضایعه چرکی شده و گانگرن خشک تبدیل به گانگرن مرطوب می شود. برآیندهای نارسایی شریانی در اشخاص سالمند شامل کاهش تحرک و فعالیت و از دست دادن استقلال می باشد.,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  پاورپوینت جامع با عنوان بیماری شریان محیطی در سالمندان  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت پاورپوینت جامع با عنوان بیماری شریان محیطی در سالمندان روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود پاورپوینت جامع با عنوان بیماری شریان محیطی در سالمندان