عمومی و متفرقه · آوریل 21, 2024 0

پاورپوینت جامع با عنوان حسابداری بوجه ایی

پاورپوینت جامع با عنوان حسابداری بوجه ایی

دانلود پاورپوینت جامع با عنوان حسابداری بوجه ایی

پاورپوینت جامع با عنوان حسابداری بوجه ایی , پاورپوینت , جامع , با , عنوان , حسابداری , بوجه , ایی ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : پاورپوینت<br>نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 95 صفحه<br><br> قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :<br><br> بنام خدا حسابداری دولتی – فصل 3 موضوع :
حسابداری بوجه ایی مقدمه نظام حسابداری دولتی هر کشور یا سازمان دولتی بایستی اساس و مبنای مناسبی برای کنترل بودجه مصوب سالانه فراهم نماید. صورت های مالی قابل تنظیم از سیستم حسابداری دولتی باید اطلاعاتی ارائه نماید که امکان مقایسه بودجه سالانه از طریق مقایسه درآمدهای واقعی و درآمدهای پیش بینی شده از یک سو و هزینه های واقعی و هزینه های پیش بینی شده از سوی دیگر برای مراجع صلاحیت دار قانونی و مردم فراهم شود. برای تحقق این امر سیستم حسابداری دولتی در هر کشور بایستی به نحوی عمل نماید که بتواند درآمدها و سایر دریافت ها و هزینه ها و سایر پرداخت های دولت را بر اساس طبقه بندی بودجه ای ثبت و نگهداری نماید تا امکان مقایسه ارقام واقعی با ارقام پیش بینی شده در بودجه مصوب فراهم گردد. اجزای تشکیل دهنده نظام کلی مدیریت مالی دولت :

اهمیت پیروی حسابداری دولتی از نظام بودجه بندی:
به اندازهایی است که در گزارشگری مال دولت ،بودجه بندی، کنترل بودجه واستفاده ازحسابهای بودجه ایی یک اصل مورد پذیرش است.
اصل 52 قانون اساسی: بودجه سالانه کشور از طرف دولت تهیه و برای رسیدگی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تسلیم می گردد. هر گونه تغییر در ارقام بودجه نیز تابع مراتب مقرر در قانون خواهد بود.
اصل 53: کلیه دریافت های دولت در حساب های خزانه داری کل متمرکز می شود و همه پرداخت ها در حدود اعتبارات مصوب و به موجب قانون انجام می گیرد.
اصل 55: دیوان محاسبات مکلف است کلیه حساب های وزارتخانه ها و موسسات دولتی و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می نمایند به تریتبی که قانون مقرر می دارد رسیدگی یا حسابرسی نماید که هیچ هزینه ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکند و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد.,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  پاورپوینت جامع با عنوان حسابداری بوجه ایی  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت پاورپوینت جامع با عنوان حسابداری بوجه ایی روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود پاورپوینت جامع با عنوان حسابداری بوجه ایی