عمومی و متفرقه · آوریل 21, 2024 0

پاورپوینت جامع و کامل با عنوان آشنایی با یک شخصیت

پاورپوینت جامع و کامل با عنوان آشنایی با یک شخصیت

دانلود پاورپوینت جامع و کامل با عنوان آشنایی با یک شخصیت

پاورپوینت جامع و کامل با عنوان آشنایی با یک شخصیت , پاورپوینت , جامع , و , کامل , با , عنوان , آشنایی , با , یک , شخصیت ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : پاورپوینت<br>نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 5 صفحه<br><br> قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :<br><br> نیمه اول:
آشنایی با یک شخصیت:
تیمور بختیار
(همراه با روش تدریس ابداعی) نام: تیمور بختیار تاریخ تولد: 1293 شمسی زادگاه: شهرکرد، ایران درگذشت: 16مرداد 1349(56سالگی)، منطقه ی دیاله، عراق شغل: سیاستمدار (در زمان محمدرضا شاه) خدمت/شاخه: نیروی زمینی
شاهنشاهی ایران

درجه: تیمسار سپهبد اولین رییس ساواک
و یکی از
بنیانگذاران ساواک فعالیت ها:
1- آذربایجان (ایران) را از دستِ جعفر پیشه وری آزاد کرد.
2- شورش ابوالقاسم خان بختیار را در اصفهان دفع کرد.
3-تشکیلات زیرزمینی وسیع حزب توده را در ارتش، شهربانی و ژاندارمری کشف و شبکه افسران توده ای را به شدت سرکوب کرد. یکی از اولین موفقیت های وی در مقامِ فرماندارِ نظامیِ تهران، دستگیریِ وزیر امور خارجهء دولتِ مصدق -حسین فاطمی- بود که فعالانه با دولتِ نظامیِ آن دوران مبارزه کرده بود.
4- با برپاییِ یک کمپین گسترده علیه حزب کمونیست توده، 24 تن از رهبرانِ این حزب را شتابزده محاکمه و اعدام کرد. همچنین وی خلیل طهماسبی (قاتل حاج علی رزم آرا نخست وزیر سابق) از اعضای فدائیان اسلام را دستگیر و اعدام نمود.
حسن علوی کیا در مورد او می گوید:

« بختیار خصوصیات مردانگی و جوانمردی داشت. یک افسر بسیار شجاع و جسور بود … یک مرد خان زاده و لوتی و باگذشت و فوق العاده دست و دل باز و وطن پرست و جاه طلب. برای از بین بردن دشمنش از هیچ چیز مضایقه نمی کرد … آدم منطقی و وطن پرستی بود … در جلسات بین المللی و کنفرانس های 3 جانبه با ترکیه و اسرائیل و ایران … آدم خوشش می آمد و خوشحال می شد از آن شخصیت و پرستیژ قابل قبول بختیار … تا روزی که سر کار بود نسبت به شاه وفادار و علاقه مند به مملکت بود …»
نیمه دوم:
آشنایی با یک سازمان:
س.ا.و.ا.ک
(همراه باتلویزیون هوشمند) کمی صبر کنید نام: سازمان اطلاعات و امنیت کشور مشهور با سرواژه ساواک از اسفند سال 1335 تا بهمن 1357 سازمان اصلی امنیت داخلی و اطلاعات خارجی ایران در دوران سلطنت محمدرضاشاه پهلوی بود (به مدت 22سال) ساواک در کنار مبارزه با فعالیت های جاسوسی و نفوذی خارجی، در سرکوب عناصر ضد نظام سلطنتی فعالیت گسترده ای داشت. 11 اداره ساواک مقر سابق سازمان اطلاعات و امنیت کشور ساواک در خیابان سلطنت آباد تهران قرار داشت. سازمان اطلاعات و امنیت کشور در اسفند 1335 با تصویب مجلس شورای ملی تاسیس و به عنوان یکی از زیرمجموعه های نخست وزیری تاسیس شد. تا پیش از تاسیس ساواک، شهربانی و به طور مشخص، اداره اطلاعات شهربانی، مسئولیت برقراری امنیت کشور را برعهده داشت. قانون تاسیس ساواک دارای 3 ماده اصلی بود:
1- ساواک وابسته به نخست وزیری است، رئیس آن را شاه منصوب می کند و عنوان معاونت نخست وزیر را دارا است.
2- وظیفه ساواک کسب اطلاعات لازم برای حفظ امنیت ملی، کشف جاسوسی، مقابله با ناقضان قوانین ضد سلطنت و ضد مبارزه مسلحانه، مرتکبان جرائم نظامی و عاملان سوءقصد به جان شاه و ولیعهد است.
3- ماموران ساواک در جرائم مربوط به آنها جز ضابطان قضایی به شمار می روند و طبق سیستم دادگاه های نظامی که برای رسیدگی به جرائم سیاسی برپا شده عمل می کنند. عملیات های برجسته:
ترور سپهبد تیمور بختیار، اولین رئیس ساواک، در استان دیاله عراق
کمک به سرکوب رویداد سیاهکل
حمله به خانه های تیمی سازمان مجاهدین خلق و دستگیری بنیان گذاران و اکثریت کادرهای آن
حمله به پایگاه های چریک های فدایی خلق بودجه ساواک به طور رسمی از طرف دولت در سال های 1973–1972 بالغ بر 17/9میلیارد ریال (برابر 255 میلیون دلار) و در سال 1974–1973 بالغ بر 22 میلیارد ریال (برابر با 310 میلیون دلار) اعلام شد. «نفرت انگیزترین و مخوف ترین» نهاد حکومتی در بین مردم به شمار می آمد. با این وجود، به گفته بسیاری از زندانیان سیاسی سابق، ساواک به «حوزه خصوصی افراد و خانواده هایشان» وارد نمی شد. شکنجه
زندانیان ساواک و سازمان های مدافع حقوق بشر، بارها بازجویان ساواک را به استفاده از فشار و خشونت با استفاده از تکنیک های شکنجه کردن متهم می کردند. روسای ساواک سرلشکر تیمور بختیار (1336– 1339) سرتیپ حسن پاکروان (1339- 1343) سپهبد نعمت الله نصیری ( 1343– 11357) سپهبد ناصر مقدم (1357– 17بهمن 1357) با اوج گیری ناآرامی های قبل از انقلاب در ایران، شاپور بختیار که تازه نخست وزیر شده بوده در یکی از اولین اقدامات دستور انحلال ساواک را داد. خدافظ! خدافظ! بچه ها بریم بیم!,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  پاورپوینت جامع و کامل با عنوان آشنایی با یک شخصیت  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت پاورپوینت جامع و کامل با عنوان آشنایی با یک شخصیت روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود پاورپوینت جامع و کامل با عنوان آشنایی با یک شخصیت