عمومی و متفرقه · آوریل 22, 2024 0

پاورپوینت کامل با موضوع پاورپوینت آموزشی پیام های آسمان نهم درس 8 همدلی و همراهی

پاورپوینت کامل با موضوع پاورپوینت آموزشی پیام های آسمان نهم درس 8 همدلی و همراهی

دانلود پاورپوینت کامل با موضوع پاورپوینت آموزشی پیام های آسمان نهم  درس 8  همدلی و همراهی

پاورپوینت کامل با موضوع پاورپوینت آموزشی پیام های آسمان نهم درس 8 همدلی و همراهی , پاورپوینت , کامل , با , موضوع , پاورپوینت , آموزشی , پیام , های , آسمان , نهم , , درس , 8 , , همدلی , و , همراهی ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : پاورپوینت<br>نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 15 صفحه<br><br> قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :<br><br> پیـام هـای آسمـا نی نکته های درس :10، همدلی و همراهی c انتخاب سرنوشت ساز انتخاب دوست در دوران نوجوانی »»»
انتخاب دوست در دوران نوجوانی از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در سنین بلوغ، عواطف انسانی در حال رشد و شکوفایی است و برقراری پیوند دوستی در این دوران به این شکوفایی کمک می کند و باعث پرورش عواطف نوع دوستی و محبت ورزی می شود.
امام علی علیه السلام درباره این اثرپذیری می فرماید:
از دوستی با افراد فاسد بپرهیز که وجودت ناخودآگاه، ناپاکی و بدی را از آنان می رباید ،
درحالی که تو از آن بی خبری. بهترین دوست به زیبایی خرد آراسته و اهل فکر و اندیشه باشد.
نه تنها خود اهل گناه نیست، بلکه از گناه دیگران نیز ناراحت می شود.
خیرخواه دوستانش است.
به زیبایی خرد آراسته و اهل فکر و اندیشه باشد یکی از معیارهای مهم در انتخاب دوست این است که شخصی را که به دوستی انتخاب می کنیم، عاقل باشد.
دوست خردمند و دوراندیش، ما را در گرفتن تصمیمات درست، کمک کرده و خطر قرارگرفتن در مسیرهای نامناسب را از ما دور م یکند. چنین دوستی، بدون فکر و اندیشه راهی را پیش پای دوست خود نمی گذارد و اگر خودش نیز نتواند دوستش را راهنمایی کند، او را به سمت مشورت با افراد آگاه و مطلع سوق می دهد.
دوستی با افراد نادان، یعنی کسانی که کارهای خود را نه بر اساس فکر و اندیشه بلکه بر مبنای احساسات و هیجانات زودگذر انجام می دهند، ضررهای زیادی برای ما به همراه دارد. این افراد با دادن مشورت های غلط و نادرست به دوستان خود، زمین ههای انحراف و لغزش آنان را فراهم می آورند. نه تنها خود اهل گناه نیست، بلکه از گناه دیگران نیز ناراحت می شود حضرت علی علیه السلام دوستی با این گونه افراد را به شدت منع کرده است :
سزاوار و شایسته نیست که مسلمان با افراد بی بند و بار رفاقت کند زیرا او کارهای زشت خود را زیبا جلوه می دهد و دوست دارد که دوستش همرنگ او باشد.
***
چنین دوستانی به شمشیری زهرآلود تشبیه شده اند که اگرچه ظاهرشان براق و زیبا است اما اثری خطرناک دارند.,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  پاورپوینت کامل با موضوع پاورپوینت آموزشی پیام های آسمان نهم درس 8 همدلی و همراهی  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت پاورپوینت کامل با موضوع پاورپوینت آموزشی پیام های آسمان نهم درس 8 همدلی و همراهی روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود پاورپوینت کامل با موضوع پاورپوینت آموزشی پیام های آسمان نهم درس 8 همدلی و همراهی