عمومی و متفرقه · آوریل 22, 2024 0

پاورپوینت کامل با موضوع پاورپوینت اصول عقاید (1) دهم دبیرستان درس 7 آغاز راه

پاورپوینت کامل با موضوع پاورپوینت اصول عقاید (1) دهم دبیرستان درس 7 آغاز راه

دانلود پاورپوینت کامل با موضوع پاورپوینت اصول عقاید (1) دهم دبیرستان  درس 7 آغاز راه

پاورپوینت کامل با موضوع پاورپوینت اصول عقاید (1) دهم دبیرستان درس 7 آغاز راه , پاورپوینت , کامل , با , موضوع , پاورپوینت , اصول , عقاید , (1) , دهم , دبیرستان , , درس , 7 , آغاز , راه ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : پاورپوینت<br>نوع فایل : PowerPoint (..pptx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 12 صفحه<br><br> قسمتی از متن PowerPoint (..pptx) :<br><br> بسم الله الرحمن الرحیم وَ هُوَ الْقَاهِرُ فَوْقَ عِبَادِهِ وَ یُرْسِلُ عَلَیْکُمْ حَفَظَهً حَتَّى اِذَا جَاءَ اَحَدَکُمُ الْمَوْتُ تَوَفَّتْهُ رُسُلُنَا و َهُمْ لَا یُفَرِّطُونَ
و اوست که بر بندگانش چیره است , و همواره نگهبانانی ( از فرشتگان ) برای (حفاظت) شما از (حوادث و بلاها) می فرستد تا هنگامی که یکی از شما را مرگ رسد (در این وقت) فرستادگان ما جانش را می گیرند و آنان در ماموریت خود کوتاهی نمی کنند
انعام-61 اصول عقاید درس هفتم ( آغاز راه )
ما همه انسان ها حقیقتی به نام مرگ را تجربه می کنیم ؛ حقیقتی که شاید چندان نمی شناسیم اما از آن هراسناکیم .
در این درس می خواهیم در رابطه با این حقیقت حتمی به برخی سوالات پاسخ دهیم :

1) مرگ چیست و در لحظه مرگ دقیقا چه رخ می دهد ؟
2) چرا برخی راحت می میرند و برخی بسیار سخت و دشوار ؟
3) چه کسانی ما را می میرانند ؟
4) چرا برخی انسان ها از مرگ در هراسند ؟ ماهیت مرگ هرگاه صحبت از مرگ انسان باشد , قرآن کریم واژه (توفی) را به کار برده و مرگ را با آن همراه می داند .

توفی به معنای دریافت تمام و کمال یک چیز است.در انسان نیز چون مرگ وی با دریافت کامل روح و جان انسان همراه است , از واژه توفی استفاده می شود ؛ مثلا می گویند : فلان شخص فوت کرده است .

مرگ انسان به معنای نابودی و فنای او نیست و با آن چیزی از حقیقت او کم یا گم نمی شود , بلکه فقط روح که حقیقت او را تشکیل می دهد , دریافت شده و از این دنیا به سرایی دیگر که حیات جاویدان است منتقل می شود.

آیه شریفه : کُلُّ نَفْسٍ ذائِقَهُ الْمَوْتِ . به همین معنا اشاره دارد , زیرا می گوید هر نفسی مرگ را می چشد .
نکته : لازمه مواجه شدن با چیزی و درک آن این است که خود نفس در آن زمان نابود نشده باشد و وجود داشته باشد ؛ پس مرگ باعث نابودی انسان نمی شود.

تشابه خواب و مرگ برای آشنایی بیشتر با حقیقت پیچیده مرگ می توان به آیه 42 سوره زمر اشاره کرد که برای تبیین ماهیت مرگ از موضوع خواب استفاده می کند و می فرماید :
هنگام خواب، روح همه انسانها توفی می شود، سپس روح کسانی که زمان مرگشان فرا نرسیده باشد به جسمشان بازگردانده می شود. اما روح هر کس که زمان مرگش رسیده باشد نزد خداوند نگه داشته می شود و پس از دریافت ، دیگر به جسم بازگردانده نمی شود.

اصطلاح قبض روح که در تعالیم دینی وجود دارد نیز به همین معنای دریافت و عدم بازگشت روح به بدن اشاره دارد.

به این ترتیب، جدایی روح از بدن حقیقتی است که بین خواب و مرگ مشترک است. این اشتراک، منجر به وجود شباهت های دیگری بین خواب و مرگ هم می شود که برشمردن آنها ماهیت مرگ را روشن تر می سازد:
1) در مرگ , همانند خواب محدودیت های زمانی و مکانی که در دنیا وجود داشته از بین می رود ؛ به همین دلیل ادراکات انسان در این دو حالت از زمانی که در دنیا قرار داشته است , بسیار عمیق تر و کامل تر می شود .

2)علاوه بر این خواب و مرگ شباهت بزرگ تری نیز دارد و آن اینکه آنچه در خواب یا پس از مرگ برای انسان رخ می دهد , دیگر در حیطه او نیست,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  پاورپوینت کامل با موضوع پاورپوینت اصول عقاید (1) دهم دبیرستان درس 7 آغاز راه  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت پاورپوینت کامل با موضوع پاورپوینت اصول عقاید (1) دهم دبیرستان درس 7 آغاز راه روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود پاورپوینت کامل با موضوع پاورپوینت اصول عقاید (1) دهم دبیرستان درس 7 آغاز راه