عمومی و متفرقه · آوریل 20, 2024 0

خرید ارزان واقعیت درمانی 30 ص

خرید ارزان واقعیت درمانی 30 ص

دانلود خرید ارزان واقعیت درمانی 30 ص

خرید ارزان واقعیت درمانی 30 ص , خرید , ارزان , واقعیت , درمانی , 30 , ص ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 21 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br>

واقعیت درمانی

تعریف نظریه
واقعیت درمانی مجموعه ای از اصول نظری و عملی است که در دهه 1950 میلادی توسط روانپزشکی به نام ویلیام کلاسر مطرح شد و در سال 1965 میلادی مبانی آن در کتاب واقعیت درمانی به طور منظم و سازمان یافته ای انتشار یافت. واقعیت درمانی نوعی روان درمانی است که در آن سعی می شود با توجه به مفاهیم واقعیت، مسئولیت، امور درست و نادرست در زندگی فرد، به رفع مشکلات او کمک شود.
در این نظریه از طریق تعیین طبیعت انسان، تعیین قوانین رفتاری و طرح چگونگی فرایند درمان، به افرادی که نیازمند کمک و روان یاری هستند کمک می شود.
تاریخچه نظریه
گلاسر در سال 1925 میلادی در ایالت اوهایو امریکا متولد شد و تحصیلات خود را از آنجا شروع کرد. (شهر کلیولند) در سال 1953 در دانشکده پزشکی دانشگاه رزرو غرب به پایان رسانید و در سن 19 سالگی موفق به اخذ درجه مهندسی شیمی شد. در 23 سالگی یک درجه روانشناسی بالینی گرفت. در 28 سالگی پزشک شد.
پس از اتمام تحصیلات پزشکی به فراگیری روانپزشکی در مرکز مدیریت بازنشستگان ارتش و دانشگاه کالیفرنیا واقع در شهر لوس آنجلس پرداخت.
گلاس در سال 1975 میلادی رئیس مرکز تربیت معلم شد که با کالج لاورن روی هم بیش از 25 هزار کارآموز داشت که فعالانه سرگرم کار و مطالعه و تحقیق در زمینه پیاده کردن مبانی واقعیت درمان بودند و می کوشیدند تا مدارس بوجود آورند که در آنها شکست و مردودی به حداقل ممکن کاهش یابد همین طور افکار و عقایدش را از طریق تلویزیونهای آموزشی پخش می کرد و در موسسات اصلاح، کلینیک های روان پزشکی، بیمارستانهای دولتی، مراکز بازآموزی به کارهای عملی اشتغال داشت. گلاسر از ترویج عقاید خود در بین عوام فروگذار نمی کرد و در موسسه واقعیت درمانی واقع در لوس آنجلس غربی به کسانی که علاقه مند به فراگیری شیوه های درمانی و تربیتی او بودند آموزشهای لازم را برای استفاده در کار و زندگی روزمره شان ارائه می داد. و با آنها به مشورت می پرداخت.
مهمترین موسسه ای که در گلاسر در آنجا به آزمایش اصول نظریات خود پرداخت و به اعتبار و سودمندی آنها پی برد مدرسه دخترانه ونتورا بود که برای کمک به دختران بزهکار تاسیس شده بود.
او ماحصل فعالیت های ذهنی و عملی خود را در دو کتاب بسیار ارزنده و ساده و عملی با عناوین مدارس بدون شکست و واقعیت درمانی به چاپ رسانده است.
گلاسر، براثر تجربیاتی که طی سالهای 1956 تا 1961 در مدرسه دخترانه ونتورا بدست آورده بود کتابی با عنوان سلامت روانی یا بیماری روانی نوشت؟ که اولین اثر او بود و پایه و اساس واقعیت درمانی قرار گرفت.
گلاسر واژه واقعیت درمانی را برای اولین بار در سال 1964 در مقاله ای با عنوان «واقعیت درمانی یک شیوه واقع بینانه برای تبهکاران جوان به کار برد.
گلاسر در سال 1965 کتاب واقعیت درمانی را نوشت و بعد از آن به تصحیح اصول واقعیت درمانی و موارد کاربرد آن پرداخت و سرانجام نحوه استفاده از آن را در زمینه تعلیم و تربیت در کتاب مدارس بدون شکست تدوین کرد. در کتاب مدارس بدون شکست او بر این اعتقاد است که ما هرگز در اصلاح جوانان و مردم موفق نخواهیم شد، مگر آنکه از مجرای تعلیم و تربیت وارد شویم و بچه ها را از ابتدای کودکی با نظام تعلیم و تربیت درگیر کنیم که به قدر کافی امکان چشیدن طعم موفقیت را بر ایشان فراهم آورد و شکست را به حداقل ممکن برساند تا اینکه بتواند در سایه کسب یک هویت موفق در اجتماع به نحو موفقیت آمیزی ایقای نقش کند. مرکز آموزشی و کارورزی مربیان هم نهادی بود که به دنبال عقاید مطرح شده در این کتاب برای تربیت معلمان ورزیده مکاروان تاسیس شد.
گلاسر در سال 1975 کتاب دیگری با عنوان جامعه در حال تکوین هویت به رشته تحریر درآورد و در آن عقاید خود را با توجه به هویت جامعه تشریح کرد. او در این کتاب از دو هویت توفیق و شکست سخن می گوید و چگونگی به وجود آمدن هویت توفیق و نحوه کمک به فرد را در کسب چنین هویتی مورد بحث قرار داد. (از دیگر آثار او اعتیاد مثبت (1973) ـ ایستگاههای مغز (1981))
مهمترین فردی که افکارش مقدمه ای بر پیدایش واقعیت درمانی منظور می شود یک روانپزشک سوییسی به نام دکتر پل دوبوا متکبر تعبیر اخلاقی طلب است. در حالیکه در آن زمان سایر پزشکان بیماران را صرفاً از نظر بیماری جسمانی مداوا می کردند دوبرا معتقد بود که پزشک با بیمار باید همانند یک دوست رفتار کند و صادقانه در بهبود کلی بیمار بکوشد. او مکالمات طولانی با بیماران داشت و به آنها فلسفه جدید زندگی را می آموخت. دوبوا در نوشته های خود برستاوی انسانها و احساس مسولیت و انسانیت در قبال دیگران تاکید می کرد و به رابطه حسنه بین پزشک و بیمار اهمیت زیادی می داد. همین نگرش صمیمی بودن با بیمار و توجه به عقل سلیم و درگیری عاطفی از مواردی است که در نظریه واقعیت درمانی به نحو روشن تری متجلی شده است.
گلاسر دوره تخصصی روانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس را زیرنظر دکتر هارینگتن گذراند.
هسته اساسی عقاید دکتر هارینگتن هم به وسیله هلموت کایزر پی ریزی شده بود. کایزر از عقاید و قوانین جزی روان تحلیلی سنتی روی برتافته بود و عقاید نوتری در باب روان درمانی داشت که با ایستارهای رایج آن زمان همخوانی نداشت. گلاسر به طور غیرمستقیم تحت تاثیر افکار آدلف مایر، آدلر، آبراهام لا، مورر، توماس زاس، نورمن وینسنت پیل
در حال حاضر گلاسر به فعالیت های وسیعی در زمینه های روانپزشکی و تعلیم و تربیت مشغول است و همواره می کوشد تا اصول و مفاهیم واقعیت درمانی را که ابداع خود اوست در تعلیم و تربیت و درمان اختلالات روانی به خصوص در کمک به نوجوانان بزهکار به کار ببرد.
نظریه شخصیت:
در واقعیت درمانی واژه محبت و هویت تقریباً مترادف به حساب آمده اند. واقعیت درمانی هویت را جزء متصور تمام انسانها در همه فرهنگ ها می داند که از لحظه تولد تا مرگ ادامه پیدا می کند.
گلاسر معتقد است که هر فردی یک هویت متصور دارد که بدان وسیله احساس موفقیت یا عدم موفقیت نسبی می کند. او هویت را آن تصوری می داند که فرد از خودش دارد و این تصور ممکن است با تصوراتی که دیگران از او دارند هماهنگ و یکسان و یا اینکه با آنها کاملاً متفاوت باشد. (هویت وحدت تمام رفتارهای آموخته شده و نیاموخته است که به صورت من تجلی می کند)
راههای تشکیل و رشد هویت:
ـ داشتن ارتباط و درگیری عاطفی با خود و دیگران
ـ رشد هویت براساس آن چیزهایی که دوست داریم و ما را ارضاء می کند.,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان واقعیت درمانی 30 ص  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان واقعیت درمانی 30 ص روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود خرید ارزان واقعیت درمانی 30 ص