عمومی و متفرقه · آوریل 20, 2024 0

خرید ارزان پروپوزال بررسی تاثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه

خرید ارزان پروپوزال بررسی تاثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه

دانلود خرید ارزان پروپوزال بررسی تاثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه

خرید ارزان پروپوزال بررسی تاثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه , خرید , ارزان , پروپوزال , بررسی , تاثیر , شرایط , محیطی , بر , مشتری , مداری , و , گرایش , کارآفرینانه ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 34 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br>مقدمه
امروزه شرکت ها و سازمان ها در محیطی پویا، پرابهام و پیچیده فعالیت می کنند. در اصل، تغییرات و تحولات شگرف و مداوم در طرز تفکر، ارزش های اجتماعی، روش های انجام کار و بسیاری از پدیده های دیگر زندگی، یکی از بارزترین ویژگی های عصر حاضر است و این تغییرات در دنیای رقابت افزای کنونی هر نوع مقاومتی را از سوی سازمان ها در هم کوبیده و همه را با خود به جلو می برد. وسعت و تنوع تغییراتی که بر سازمان ها تحمیل می شود به قدری زیاد است که برای آنها چاره ای جز انطباق و پاسخگویی به این تغییرات وجود ندارد. در چنین شرایطی که از آن به عنوان “عدم اطمینان محیطی” یاد می شود، چنانچه سازمان با استفاده از رویه های جدید به تغییرات محیطی پاسخ ندهد و نیازهای مشتریان خود را از طریق استراتژی های مشتری مدارانه جوابگو نباشد و در مقابل آن حالت منفعلانه به خود بگیرد، از قافله رقابت و توسعه عقب خواهد ماند. براین اساس، شرکت ها و سازمان ها سعی دارند تا در روند نوآوری و کارآفرینی پیشتاز میدان بوده و از این طریق بتوانند نسبت به تغییر و تحولات بازار رقابتی انعطاف پذیری خود را حفظ کرده و فرصت های موجود در بازار را به دست آوردند. در واقع، سازمان های امروزی در جهت ارائه محصولات جدید، فرآیندهای جدید و نظام های سازمانی نوین حرکت کرده و انقلاب جدیدی به سوی تسهیل، تسریع و گسترش فرآیند سازمانی ایجاد کرده اند تا از طریق کارآفرینی پیشتاز میدان باشند (کردنائیج و همکاران، 1386).
در سال های اخیر با ورود بانک های خصوصی به عرصه صنعت بانکداری ایران و بطور مضاعف خصوصی شدن برخی از بانک های دولتی ازجمله بانک تجارت، صادرات و ملّت، رقابت در این صنعت به طور چشمگیری افزایش یافته و نیاز به کارآفرینی سازمانی در نظام خدمات بانکی بیش از پیش احساس می شود. در نگاهی به فعالیت های صنعت بانکداری، پیدایش و ورود خدماتی نظیر پروژه های کارت سوخت (پرداخت وجه سوخت از طریق POS)، طرح خرید نقدی گندم کشاورزان، بسته های خدماتی اصناف، پزشکان و مهندسان و … نمونه هایی از کارآفرینی در این صنعت است که برخی از این خدمات برخاسته از نوآوری و برخی دیگر نشات گرفته از قابلیت های خطرپذیری و فعالیت پیشتازانه بانک ها می باشد.
مرور ادبیات کارآفرینی نشان می دهد که محققان برای تجهیز بدنه سازمان ها و شرکت ها به ابزار کارآفرینی در دو جریان اصلی حرکت نموده اند که شامل رویکردهای کارآفرینی سازمانی (گاث و گینزبرگ ، 1990؛ زهرا ، 1993، 1991) و گرایش کارآفرینانه (میلر، 1983؛ کوین و اسلوین، 1988؛ لامپکین و دس ، 1996) می باشد. کارآفرینی سازمانی به بازسازی استراتژیک، به معنی تعریف مجدد استراتژی و سازماندهی شرکت اشاره دارد، در حالی که گرایش کارآفرینانه از تحقیقاتی نشات گرفته که تعیین استراتژی را بر حسب الگوهای عمل یا سبک های تصمیم گیری ملاحظه نموده است. البته تحقیقات نشان می دهد، عوامل مختلفی نظیر محیط خارج سازمان، استراتژی سازمان و فعالیت های مدیریت عوامل تاثیرگذار در کارآفرینی سازمانی می باشند (گاث و گینزبرگ، 1990؛ میلر، 1983؛ کاراتکو و همکاران ، 1990؛ هینونن ، 1999). در تعدادی از مطالعات سعی برآن بوده است تا با گسترش مدل های نظری عوامل تاثیرگذار در توسعه کارآفرینی سازمانی و مکانیسم تاثیرات آن بر عملکرد سازمانی طبقه بندی شود. به عنوان مثال، لامپکین و دس (1996) در مدل مفهومی خود برای کارآفرینی سازمانی، عوامل گرایش کارآفرینانه، عوامل سازمانی، عوامل محیطی را بر عملکرد سازمان مد نظر قرار داده اند. در مدل آنتونسیک (2000) ویژگی های کارآفرینی سازمانی (کسب و کار جدید، کسب و کار مخاطره آمیز جدید، نوآوری در خدمات و محصولات، نوآوری در فرآیند، نوسازی، ریسک پذیری و در نهایت فوق فعال و تهاجم رقابتی) و همچنین عوامل موثر بر آن (ویژگی های سازمان، ویژگی های واحدها و بخش ها و ویژگی های محیط) در بررسی کارآفرینی سازمانی مدنظر قرار گرفته است. همچنین، مقیمی (2005) عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی را براساس مدل سه شاخه ای (میرزایی، 1378) در سه گروه ساختاری (متغیرهای مربوط به ساختار و سیستم های درون سازمان به جز عوامل انسانی)، رفتاری (مدیران و کارکنان و نگرش های آنها در سازمان) و زمینه ای (محیط سازمان) طبقه بندی می کند. جارنا و کایسو (2006) با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی گزارش کردند که سه گروه عمده از عوامل شامل فعالیت های مدیریت و فرهنگ سازمانی، ساختار سازمان و در نهایت مهارت ها و گرایش های کارکنان، عوامل بالقوه و پیش نیاز در ایجاد و توسعه فرآیند کارآفرینی سازمانی به شمار می روند. با وجود رویکردهای مختلف برای تحلیل کارآفرینی در سطح سازمانی، امروزه اکثر تحقیقات عامل توسعه کارآفرینی در سطح سازمان را در مفهوم گرایش کارآفرینانه جستجو می کنند. براین اساس، در تحقیق حاضر نیز تاثیر شرایط محیطی بر بانک های خصوصی استان … برپایه مدل های گرایش کارآفرینانه بررسی شده است.
بیان مساله
محیط خارجی هر سازمان منحصر به فرد و سیال بوده و با ایجاد عدم اطمینان ممکن است سبب محدودیت فرصت های سازمان شود (پنروس ، 1995). رابینز (1991) عدم اطمینان محیطی را یکی از عوامل محیط خارجی سازمان معرفی می کند که عملکرد سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد. از نظر وی، عدم اطمینان محیطی به میزان آگاهی مدیران از تغییرات محیط بیرونی سازمان و توانایی آنها در پیش بینی تغییرات مولفه های محیطی اشاره دارد. منابع عدم اطمینان محیطی در محیط های تجاری شامل دولت و سیاست ها، اقتصاد، منابع و خدمات مورد نیاز صنعت، محصولات، بازارها و تقاضا، رقابت و فناوری عنوان شده است (میلر ، 1993). تحقیقات نشان می دهد که محیط های پویا، گرایش کارآفرینانه را در شرکت های کوچک افزایش می دهد (مایلس، کوین و هیلی ، 2000). همچنین، خطرپذیری و نوآوری در محیط های پویا افزایش می یابد چرا که تصمیم گیری کُند در محیط های پویا فرصت ها را از بین می برد (هاگ و وایت ، 2003). در حال حاضر شرایط سیاسی ایران به گونه ای رقم می خورد که پارامترهای مهم درگیر در تصمیم گیری سازمان ها به شدت متغیر و غیرقابل پیش بینی شده است و این عامل ممکن است عوامل دخیل در عملکرد سازمانی را تحت تاثیر قرار دهد.
از سوی دیگر، عوامل تنظیم کننده، ساختاری و فناوری در صنعت بانکداری در سراسر جهان در دهه اخیر به شدت در حال تغییر است (انگار و همکاران ، 1999). در شرایط محیطی که پیش روی صنعت بانکداری وجود دارد، شرایط به شدت رقابتی شده است و مدیران بانک ها پی برده اند که جذب و نگهداری مشتریان وفادار کلید بقاء و موفقیت آنان است (یاواس و همکاران ، 1997). براین اساس، بانک ها و موسسات مالی، استراتژی های چندگانه ای برای ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان طراحی کرده و از این طریق سعی بر آن دارند تا رضایت و وفاداری مشتریان خود را جلب نمایند. در این بین، با توجه به نقش کلیدی کارمندان در ایجاد ارتباط با مشتریان، دیدگاه ها و رفتارهای آنان در قبال مراجعه کنندگان، تعیین کننده کیفیت خدمات ادراک شده توسط مشتری، احساس رضایت مشتری و در نهایت تعهد عاطفی مشتری به بانک ها خواهد بود (هنینگ- تارائو ، 2004؛ یون و همکاران ، 2001). این قبیل رفتار ها در بخش خدمات و به ویژه در صنعت بانکداری و به طور خاص در بانک های خصوصی از نکته نظر اینکه پتانسیل تاثیرگذاری بر سودآوری را دارند حائز اهمیت هستند که اصطلاحاً رفتارهای مشتری مدارانه لقب گرفته است. رفتارهای مشتری مداری بازتابی از استراتژی کلان سازمان برای مشتری مداری بوده و از طریق ترویج مدیران ارشد به لایه های عملیاتی سازمان منتقل می شود. از نظر براون و همکاران (2002)، مشتری مداری کارکنان در صنعت خدمات به تمایل یا آمادگی کارکنان برای برطرف کردن نیازهای مشتریان در زمینه ی شغلی مربوطه اشاره دارد که متشکل از دو بُعد نیاز و لذت بخشی است. بُعد نیاز نشان دهنده باورهای کارکنان درباره توانایی برطرف کردن نیازهای مشتریان بوده و بُعد لذت بخشی، میزان احساس لذت ذاتی کارکنان در ایجاد تعامل و ارائه خدمت به مشتریان است (براون و همکاران، 2002). مطالعات دیگر، مشتری مداری در کارکنان صنعت بانکداری را متشکل از چهار بُعد مشتری نوازی، استنباط نیاز، خدمت رسانی و ارتباط معرفی کردند (داناوان، براون و موون ، 2004). براساس شواهد تجربی در بخش خدمات مالی کشور انگلستان (بانک ها، بورس اوراق بهادار و بیمه)، مولفه هایی نظیر وجود سیستم های خدماتی، خدمت رسانی و ارتباط با مشتری از ابعاد مهم مشتری مداری در بانک های تجاری معرفی شده است (اگان و شیپلی ، 1995). براساس جستجوهای محقق تاثیر شرایط محیطی و از آن جمله عدم اطمینان محیطی بر سطح مشتری مداری در نظام بانکداری مورد توجه بسیار اندکی از سوی پژوهشگران قرار گرفته و اطلاعات روشنی در این خصوص وجود ندارد. به عنوان مثال، در حالی که صاحب نظران تعامل دوسویه ای بین عوامل محیطی و استراتژی های سازمان قائل هستند (خاندوالا ، 1977؛ رابینز، 1991)، اما نتایج تحقیق در شعب بانک ملّت شهر تهران نشان داد که عدم اطمینان محیطی اثر مستقیمی بر سطح مشتری مداری ندارد (رشیدی، 1390). به طور قطع، هنگامی که سازمان ها و نوعاً در تحقیق حاضر بانک های خصوصی به دلیل تحریم های وضع شده در تامین منابع خود با محدودیت روبرو باشند، ممکن است از میزان خدمت رسانی آنها به مشتریان کاسته شود. البته در شرایط ذکر شده، ایجاد استراتژی های مناسب مانند جهت گیری یا گرایش کارآفرینانه ممکن است حتی عملکرد سازمانی را بهبود دهد.,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پروپوزال بررسی تاثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پروپوزال بررسی تاثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود خرید ارزان پروپوزال بررسی تاثیر شرایط محیطی بر مشتری مداری و گرایش کارآفرینانه