عمومی و متفرقه · آوریل 20, 2024 0

خرید ارزان پروپوزال بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت

خرید ارزان پروپوزال بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت

دانلود خرید ارزان پروپوزال بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت

خرید ارزان پروپوزال بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت , خرید , ارزان , پروپوزال , بررسی , تاثیر , لوگوی , بانک , ملت , بر , روی , عملکرد , بانک , ملت ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 45 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br>

مقدمه:
بی گمان صنعت بانکداری یکی از پایه های ارزشمند اقتصاد هر کشوری محصوب میشود.پویایی،اثر بخشی و توانمندی نظام بانکی نه تنها فضای کسب و کار بانکها را منتفع میسازد،بلکه تاثیرات بسیاری بر محیط خارجی و محیط کلان اقتصادی و بازرگانی دارد. امروزه علامت تجاری هم از نظر مصرف کننده ها و هم از نظر تولید کننده ها یکی از اجزاء مهم کالا محصوب میشود.یک نام تجاری خوب به فایده و ارزش کالا افزوده و سبب بوجود آمدن امتیاز مصرف کننده خواهد شد.مصرف کننده ها نسبت به اسامی اگر برای آنها ایجاد ارزش نماید ، وفاداری نشان میدهند.با این تفاسیر تعریفی از برند را یاد آور میشویم:
"یک نام – اصطلاح – علامت –سمبل یا ترکیبی از اینها که قصد شناسایی یک کالا یا خدمت را به فروشنده یا گروهی از فروشندگان را داشته و سبب بازشناسی کالا یا خدمت از کالا یا خدمت رقبا میشود"(کتاب Brand management صفحه ی 9- نوشته ی(Tilde heding-Charlotte f.knudtzen-Mogens bjerre
یک آرم تجاری خوب بر تعهد مشتری به نشان تجاری و عملکرد شرکت اثرگذار میباشد.بدون شک مشتریان میتوانند رابطه ای معنی دار و عمیق با یک نشان تجاری داشته و و این نیز به نوبه ی خود سبب کمتر شدن حساسیت مشتریان نسبت به قیمت شده و هزینه های بازاریابی را کاهش خواهد داد. توجه به این نکته ضروری است که تصویر مثبتی که از برند با تلاشهای بازاریابی شرکت حاصل میآید ابدی نبوده و پیدایش محصولات جدید تر با آرم های زیباتر و نافذ تر بر آن اثر گذار خواهد بود.
بیان مساله تحقیق :
همان طور که گفته شد مشتریان میتوانند با یک آرم تجاری یک رابطه ی معنی داری را برقرار نمایند. برند دارایی نامحسوسی است که به طور قابل ملاحضه ای بر روی عملکرد تاثیر گذار است.( Morgan & Rego, 2009; Rao, Agarwal, & Dahlhoff 2004)
برند وسیله ی مهمی است برای کمک به ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت در ذهن مشتریان و ایجاد تفاوت با محصولات موجود(کاتلر-2004)آرم های تجاری وسیله ای برای حل عدم تشخیص مشتریها بوده(Janiszewski &Meyvis, 2001; MacInnis Shapiro, & Mani 1999) و این موضوع نیز در طول تاریخ به چشم میخورد.برای مثال در چین باستان از نماد اژدها برای بیان قدرت امپراتوری بهره میگرفتند.آرم تجاری علاوه بر وسیله ای برای تمییز ،بلکه وسیله ای برای انتقال معانی و اطلاعاتی درباره ی نشان محصول یا خدمات نیز میتوانند باشند.آرم های خوب میتوانند سبب شهرت یک برند شده و نگرش مشتری ها ،مقصود آنها از خرید و وفاداری آنها به برند را شکل دهند.در واقع تحقیقات قبلی در مورد برند سازی اشاره میکند که آرم ها به عنوان یک نمایش دیداری از معنی و تصویر عمومی اولیه از برند عمل میکنند.(Henderson Cote, 1998;MacInnis et al., 1999; Swartz, 1983).آرم های برند میتوانند بر روی ارزش اقتصادی یک شرکت تاثیر گذار باشند((Schechter, 1993; Van Riel & Van den Ban, 2001.
ریچارد اولیور تعریف وفاداری را اینگونه بیان میدارد:
"وفاداری ،به یک تعهد قوی برای خرید مجدد محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق شده و تا همان محصول یا مارک علی رغم تاثیر رقبا و تلاشهای بازاریابی آنها برای خریده شدن محصولاتشان"(حیدرزاده – 1387)
تعهد نشان تجاری و عملکرد شرکت دو متغیر وابسته و از نظر تئوری به هم مرتبط اند. (strivastava,R.K –shervani,T.A & fahey, L. 1998 )
در این تحقیق سه ساز و کار مجزا اما به هم مرتبط که از طریق آن آرم تجاری برای مشتریان ایجاد ارزش مینماید،بررسی میشود.
1-مزایای توضیحی شناختی:
آرم تجاری این توانایی را دارد که با توضیح به تعریف فرد مورد نظر کمک کند و خود مشتریان را از دیگران متمایز کند. مثلا یک نشان تجاری میتواند بخش های مختلفی از هویت مشتریان را نشان دهد. مانند اعتقادات اصلی ـارزش ها و یا چرخه ای از زندگی که طرفدار آن هستند((Escalas & Bettman, 2005.آرم های تجاری میتوانند با شکلی که برای برند ها بوجود میآورند سبب افزایش اعتبار آنها شده و تمایل مشتریان را تحریک کنند. آرم ها پتانسیل این را دارند که نه تنها اینگونه ارتباط بین خود را بیان کنند، بلکه آنها را قوت و قدرت ببخشند از این رو تمایل مشتریان برای تلاش بیشتر و سرمایه گذاری برای ادامه رابطه با آن نشان تجاری را افزایش میدهند.(Park et al. 2010,; Thomson et al., 2005)
2-مزایای عملکردی:
نشان تجاری میتواند یک حس تاثیر گذارداشته باشد که به افراد کمک کند تا فعالیت های روزانه خود را بهتر انجام دهند.آرم ها که نمایش دیداری یک نشان تجاری اند قادرند که مزایا ی عملکردی آن را به مشتریان یادآوری کنند.
3-تصویر برند:
تصویر برند ،درک مصرف کننده ها از برند میباشد. بانک ها با طراحی و ترسیم یک هویت و جایگاه ،تصویر ذهنی مردم را شکل میدهد.تصیر برند از دو جهت اهمیت دارد ،یکی اینکه در فرایند تصمیم گیری مشتری در انتخاب یا عدم انتخاب یک برند شرکت میکند و دیگر اینکه تصویر برند بر رفتار خرید یا انتخاب بعدی مشتری اثر گذار است. تصویر برند نوعآ شامل چند مفهوم میباشد:ادراک،چراکه برند درک میشود؛شناخت ،چراکه برند ازنظر شناختی مورد ارزیابی قرارمیگیرد ؛ به طور خلاصه هدف کلی این تحقیق شناسایی این است که چگونه آرم تجاری به تعهد نشان تجاری مشتریان و عملکرد شرکت مربوط میشود و چه زمانی اینگونه تاثیرات بیشتر است؟و همچنین هر یک از موارد تصویر برند،مزایای توضیحی-شناختی برند و مزایای عملکردی برند چگونه در نهایت به عملکرد سازمان و یا شرکت مرتبط میشود.
سابقه موضوع:
در سال 2013 تحقیقی با عنوان "اثرات از نو جوان سازی ضاهری بوسیله ی لوگو های برند" توسط Brigitte Müller وBruno Kocher و Antoine Crettaz انجام شد.
این تحقیق پدیده ی تجدید حیات برند را از طریق زمینه یابی اثرات شباهت آرم و نوع آرم بر روی امروزی بودن و وفاداری برند ، مورد بررسی قرار داد.این تحقیق که روی 385 مورد انجام گرفت نشان داد که ازنو طراحی کردن لوگو(آرم) بر روی ادراک امروزی بودن برند اثرگذار است. مدل این تحقیق بر اهمیت ویژه گی های یک برند مشخص در تبیین نگرش آرم تاکید داشت و اثرات آن را بر روی امروزی بودن برند-نگرش برند و وفاداری به برند را به نمایش درآورده بود.(Journal of Business Research Volume 66, Issue 1, January 2013, Pages 82–88)
تحقیق دیگری در سال 2011 با عنوان "تاثیر نفوذ بین فردی،خاستگاه نام تجاری و تصویر نام تجاری بر روی قصد خرید های لوکس-اندازه گیری تعاملات با ارزش و یک مقایسه میان ملی" انجام گرفت.این تحقیق یک بینش را در مورد چگونگی تاثیرات بین فردی و نشانه های تجاری به شکل دادن نیّات خرید لوکس مصرف کننده ها، فراهم می آورد.در این بررسی از دو جامعه ی آماری هندی و انگلیسی استفاده شد و ساختار ،صفات و میانگین سطوح مستعد بودن آنها را به تاثیرات بین فردی و اهمیت تعاملات با ارزش،بررسی و مطالعه گردید.در این تحقیق مشخص شد که مصرف کننده های انگلیسی به طور فزاینده ای به نشانه های تجاری وابسته هستند.تحقیق مشخص کرد که در هر دو کشور هند و انگلیس ،تصویر برند میتواند به عنوان یک عامل مهم تعدیل کننده، بین تاثیر صحیح بین شخصی و نیّات خرید لوکس مصرف کننده ها، باشد.
)Journal of World BusinessVolume 46, Issue 2, April 2011, Pages 242–252 Paurav Shukla(
تحقیق دیگری در سال 1390 ،بررسی رابطه ی بین تصور از عناصر معنا بخش برند و شناخت برند بر اساس مدل ارزش ویزه ی برند مبتنی بر مشتری که در بانک ملت صورت گرفت،مورد مطالعه قرار داد.در این تحقیق چهار عامل آگاهی از برند ،تصویر برند ،تصویر از عملکرد برند و توان تصویرسازی برند مورد بررسی و روابط آنها با یک دیگر تبیین شد.در این تحقیق مشخص شد که تصویر از عملکرد برند بر تصویر برند اثر معنا داری داشته و همچنین متغیر تصویر از عملکرد ،نسبت به توان تصویر سازی همبستگی بیشتری با سایر متغیرها دارد.( علی دیواندری ، محمد حقیقی، اشکان الهیاری-مدیریت بازرگانی دوره 3، شماره 10زمستان 1390 )
اما تحقیقی که سه پارامتر مزایای توضیحی شناختی، مزایای عملکردی و تصویر برند را بر روی تهد مشتری و به تبع آن عملکرد بانک ملت بررسی کرده باشد موجود نیست.
اهمیت موضوع:
همانطور که گفتیم آرم تجاری وسیله ای برای حل مشکلات عدم تشخیص مشتریان میباشد.تحقیقات قبلی نشان میدهد که لوگوی برندها یک معانی و تصاویر عمومی ازبرندها بوده و ارائه ی اولیه از برند ها را فراهم میآورد.علاوه بر این آرم برند ها میتواند بر روی ارزش اقتصادی شرکت ها موثر باشد.تحقیق در دسترسی که ماهیت خاص روابط این عوامل یعنی لوگو و عملکرد شرکت (از لحاظ ارزش اقتصادی،شهرت ، اعتبار و … ) را بررسی کرده باشد در دسترس نیست. در این تحقیق تاثیر آرم برند بر روی تعهد مشتری و عملکرد شرکت بررسی خواهد شد. یکی دیگر از دلایل اهمیت موضوع تحقیق این است که نشانهای تجاری توانایی ارائه ی توضیح ذهنی را به فرد مورد نظر داشته و لوگو ها ابزار مهمی برای ارتباط بین نشان تجاری و افرادی است که به نوبه ی خود کمک کننده ی این هستند که افراد نشان تجاری را قسمتی از خودشان بدانند. این تحقیق ثابت میکند که ازدیدگاه مشتری ها آرم تجاری نشان دهنده ی معنای آن نشان است و بنابراین به عنوان اطلاعات خلاصه شده ای درباره ی تلاشی برای بازاریابی نشان تجاری است.
اهداف تحقیق:
بازار امروز پر سر و صدا بوده و نشانهای تجاری باید بتوانند از مزیت های آگاهی بخش برند بهره ببرند.در این مطالعه نشان داده خواهد شد که تمرکز بر مدیریت آرم تجاری به عنوان خلاصه ای از آنچه که آن آرم تجاری ارائه میدهد ،ابزاری ارزشمند برای عمیق کردن رابطه ی مشتری با نشان تجاری بوده و این خود سبب افزایش عملکرد شرکت خواهد شد.در این تحقیق این موضوع برندهایی که از علامت ها به عنوان آرم استفاده میکنند در مقایسه با برندهایی که تنها شامل نام میباشند، در فراهم کردن مزایای توضیحی شناختی آرم ، مزایای کارکردی ارتباطی آرم و تصویر برند ،موثر تر میباشند.
شناخت یک نشان تجاری را از روی آرم آن توسط مشتریان فقط به این معنی نیست که آنها منابعی را برای وفادار ماندن به نشان تجاری سرمایه گذاری میکنند.,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پروپوزال بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پروپوزال بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود خرید ارزان پروپوزال بررسی تاثیر لوگوی بانک ملت بر روی عملکرد بانک ملت