Frances · آوریل 21, 2024 0

خرید ارزان پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی آموزش و توسعه کارآفرینی

خرید ارزان پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی آموزش و توسعه کارآفرینی

دانلود خرید ارزان پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی آموزش و توسعه کارآفرینی

and Leitch

——-

خرید ارزان پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی آموزش و توسعه کارآفرینی

خرید ارزان پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی آموزش و توسعه کارآفرینی

فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 6
حجم فایل: 13
قیمت: 19000 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 6 صفحه

قسمتی از متن Word (..docx) :

پیشینه تحقیقزالی و رضوی (1387) آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها را مورد تحلیل قرار دادند. این مطالعه به صورت کتابخانه ای و با جمع آوری و تحلیل مطالعات معتبر داخلی و خارجی در این زمینه انجام شده است. نتایج مطالعه نشان داد که آموزش کارآفرینی می تواند یکی از روش های موثر در گسترش کارآفرینی در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه باشد. همچنین یافته های این مطالعه نشان داد که آموزش های کارآفرینی باید به هر دو شیوه نظری و عملی انجام شود تا بتواند اثربخش باشد و دانشجویان را به طور اساسی با مفاهیم و روش های عملی کارآفرینی آشنا سازد. قلی زاده و مقتدری (1387) ابعاد طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان از دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان را مورد مطالعه قرار دادند. این پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری در این تحقیق 10023 دانشجو و 150 عضو هیات علمی بود که از این جامعه تعداد 300 دانشجو و 50 عضو هیات علمی به عنوان نمونه آماری بر اساس فرمول حجم نمونه انتخاب شدند. نتایج به دست آمده از یافته های پژوهش نشان داد که شیوه های ترویج فرهنگ کارآفرینی ارائه شده از نظر اعضای هیات علمی و از نظر دانشجویان خوب بوده است، مواد آموزش کارآفرینی از نظر اعضای هیات علمی و از نظر دانشجویان متوسط، روشهای آموزشی ارایه شده آموزش کارآفرینی از نظر اعضای هیات علمی و از نظر دانشجویان متوسط و نقش اولویت های پژوهشی ارایه شده کارآفرینی از نظر اعضای هیات علمی بالاتر از سطح متوسط بوده است. خالدی و آگهی (1388) نقش دانشگاه در آموزش کارآفرینی را مورد بررسی قرار دادند. این پژوهش با هدف تعیین صلاحیت های مورد نیاز دانش آموختگان کشاورزی جهت موفقیت در کارآفرینی و راهبردهای قابل اتخاذ توسط دانشگاه برای ایجاد این صلاحیت ها از دیدگاه کارآفرینان در دو مرحله انجام شد. مرحله اول از رهیافت کیفی جهت تعیین صلاحیت های کارآفرینی و راهبردهای دانشگاه جهت ایجاد این صلاحیت ها استفاده شد. داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته با 12 کارآفرین فارغ التحصیل دانشگاهی شهرستان سنندج جمع آوری شد. در مرحله دوم تحقیق، از ابزار پرسشنامه استفاده شد. در نهایت 16 صلاحیت برای موفقیت در کارآفرینی از جمله دانش فنی، بازاریابی، برنامه ریزی و طرح نویسی تعیین و اولویت بندی گردید. 11 راهبرد قابل اتخاذ توسط دانشگاه برای ایجاد این صلاحیت ها شناسایی و اولویت بندی گردید که ازجمله می توان به ایجاد ارتباط بین دانشگاه و مراکز کارآفرینی، فرستادن دانشجویان به مراکز کارآفرینی موفق برای کسب تجارب عملی و استفاده از کارآفرینان موفق در امر آموزش دانشجویان اشاره کرد. ایمانی (1388) آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها را مورد بررسی قرار دادند. هدف این تحقیق تهیه چارچوبی برای طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه های آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها بوده است. نوع تحقیق توصیفی – پیمایشی و جامعه آماری آن دو گروه فعال در دانشگاه های دولتی است که در اجرای طرح «کاراد» مراکز کارآفرینی در آنها تشکیل شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که در برنامه های کارآفرینی برای آماده سازی دانش آموختگان کارآفرین در دانشگاه ها، باید به 20 عامل در چهار دسته مولفه اصلی (فلسفه و اهداف، مبانی نظری، مولفه های برنامه کار آفرینی و عوامل محیطی) توجه شود و نیازهای گروه های مورد بررسی در این زمینه متفاوت است.عصاریان نژاد و شیرازی (1390) کیفیت خدمات انتظامی پلیس+10 را مورد بررسی قرار دادند. در این تحقیق عوامل موثر بر کیفیت خدمات انتظامی هم شناسایی شد. نتایج نشان داد که بین دیدگاه مدیریت پلیس+10 و مردم در مورد کیفیت خدمات ارائه شده تفاوت وجود دارد. همچنین عامل سرعت در ارائه خدمات مورد نیاز مردم به عنوان اولویت دار ترین مولفه جهت انجام ادامات اصلاحی شناسایی شد.کاظمی و همکاران (1391) موانع و محدودیت های توسعه کارآفرینی درشرکت های خدمات مشاوره کشاورزی استان مازندران را مورد شناسایی قرار دادند. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه اعضا شرکت های خدمات مشاوره کشاورزی استان مازندران بود. یافته ها نشان داد از دیدگاه اکثر پاسخ دهندگان یعنی 120 نفر 77/9% موانع و محدودیت ها برتوسعه کارافرینی درشرکت های خدمات مشاوره کشاورزی تاثیر زیادی دارند همچنین اولویت بندی نظرات پاسخگویان بیشترین تاثیر موانع محدودیت ها از میان گویه های ذکر شده به فقدان یا کمبود حمایت دولتی ازبخش خصوصی و مشاغل کشاورزی برای انجام فعالیت های کشاورزی حمایت بانکها فقط از شرکت های خاص و عدم حمایت از صنایع کوچک عدم علاقه و فقدان انگیزه نسبت به مشاغل کشاورزی دربین اعضا مربوط بود.باقری و نمازیان (1391) موانع و فرصت های کارآفرینی در ایران را مورد مطالعه قرار دادند. روش مورد استفاده بر حسب هدف فوق، کاربردی و شیوه ی مطالعه بر حسب روش تحقیق، توصیفی، تحلیلی بوده است. بر اساس نتایج تحقیق عدم توجه به ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و به ویژه فرهنگی در زمینه ی کارآفرینی باعث کاهش کارآیی و اثربخشی فعالیت های کارآفرینی در ایران گردیده است.جکسون و ردکی (1994) در پژوهش خود بر روی نگرش هایی که منجر به رفتارهای کارآفرینانه می گردد، با روش پیمایشی و با تکیه بر ابزارهایی مانند پرسشنامه و مصاحبه در بین فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی به این نتیجه رسیدند که وجود برخی از نگرش های کارآفرینانه همچون سخت کوشی، قانع بودن به سود کمتر و امیدواری در ملیت ها و جمعیت های خاص بیشتر است و این خود بر سطح فعالیت های کارآفرینانه افراد تاثیر می گذارد. جونر و انگلیش (2004) اثربخشی آموزش کارآفرینی در دانشگاه تاسمانیا در استرالیا را مورد مطالعه قرار دادند. این مطالعه بر روی دانشجویان سال آخر در رشته های مختلف انجام گرفت. ابزار مورد استفاده در این مطالعه پرسشنامه بوده است. آنها دریافتند که با فرآیند آموزش کارآفرینی می توان افراد را با توانمندی خود برای بازشناسی فرصت های تجاری، به صورت داشتن اعتماد به نفس، عزت نفس و نیز دانش و مهارت برای اقدام آشنا کرد. زائو (2005) پژوهشی درباره رابطه بین کارآفرینی و خلاقیت و با هدف درک بهتر از ماهیت کارآفرینی و خلاقیت و تعامل این دو مفهوم در سازمان های گوناگون انجام داد. وی برای این کار پرسشنامه ای محقق ساخته را در بین سازمان های تحت مطالعه توزیع و پس از تکمیل مورد بررسی قرار داد. نتایج تحقیق وی مشخص کرد که بین خلاقیت و کارآفرینی رابطه مثبت وجود دارد و از تعامل موجود بین این دو گزینه سازمان ها رونق خاصی خواهند گرفت. هوارد (2009) عوامل موثر بر توسعه پتانسیل کارآفرینی در جوانان را مورد بررسی قرار داد. وی در این مطالعه اثرات مختلف درونی و بیرونی بر ایجاد ریسک و کارآفرینی را مورد ارزیابی قرار داد. روش انجام مطالعه به صورت توصیفی پیمایشی و ابزار مورد استفاده پرسشنامه و مصاحبه بوده است. نتایج مطالعه وی نشان می دهد که ارائه آموزش های کارآفرینی و فراهم بودن شرایط محیط نقش مهمی در توسعه پتانسیل کارآفرینی در بین جوانان خواهد داشت که نباید از آن غافل بود. منابع- ایمانی، م. 1388. آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها: (چارچوبی برای برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی برنامه های کارآفرینی). فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، شماره اول، صص 27-50. – باقری، مسعود و نمازیان، مریم. 1391. موانع کارآفرینی در ایران، نقش بومی سازی و راهکارها. کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان.- بدری، ا.، م لیاقت دار،.، م عابدی، و ا جعفری. 1385. بررسی قابلیت های کارآفرینی دانشجویان دانشگاه اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان. صص 85-86.- خالدی، خ و ح آگهی. 1388. نقش دانشگاه در آموزش کارآفرینی. هفته نامه جامع گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی. ص. 34.- زالی، م و رضوی، م. 1387. بررسی تحلیلی آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها. پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، سال چهارم، شماره 16، صص. 51-82.- سلیمی، ج و ع عبدی. 1386. آموزش کارآفرینی؛ اصول و مبانی، روشهای آموزش و نقش دانشگاه در آموزش آن، مجموعه مقالات “همایش ملی آموزش عالی و کارآفرینی”، بهار 1386، دانشگاه سمنان. صص. 15- 22.- عصاریان نژاد، حسین و شیرازی، حسن. 1390. ارزیابی کیفیت خدمات انتظامی پلیس+10 با استفاده از مدل تحلیل سروکوال. فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، 6 (2): 208-221. – قلی زاده، آ و م مقتدری. 1387. ابعاد طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان از دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان. دانش و پژوهش در علوم تربیتی، برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، شماره نوزدهم، صص. 79-96.- کاظمی، فاطمه.، حسینی، جمال و امیدی، مریم. 1391. شناسایی موانع و محدودیت های توسعه کارآفرینی درشرکت های خدمات مشاوره کشاورزی استان مازندران. کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان.- کرد نائیج، ا و ش شمس. 1386.” نقش آموزش عالی در توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در کشور”، مجموعه مقالات اولین همایش اشتغال و آموزش عالی، پاییز 1385، تهران: انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی واحد تربیت مدرس، صص. 88-55.- مدهوشی، م و غ بخشی. 1382. بررسی موانع کارآفرینی در دانشگاه مازندران. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 27 و 28، صص. 157-213.میراسماعیلی، ا.، و رشمه، ج1387. چال شهای فراروی دانشگاه کارآفری . ن همایش ملی بهره وری، میثاق راهبردی دولت، صنعت و دانشگاه. دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت. صص 370-377.یعقوبی، ج. (1382). کارآفرینی در کشاورزی. ماهنامه الکترونیکی ترویج و توسعه روستایی، شماره 2، اردیبهشت ماه، صص.20 25.- Henry

 

برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی آموزش و توسعه کارآفرینی  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی آموزش و توسعه کارآفرینی روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود خرید ارزان پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی آموزش و توسعه کارآفرینی