عمومی و متفرقه · آوریل 20, 2024 0

خرید ارزان ی رهبری استراتژی در فن آوری اطلاعات

خرید ارزان ی رهبری استراتژی در فن آوری اطلاعات

دانلود خرید ارزان ی رهبری استراتژی در فن آوری اطلاعات

خرید ارزان ی رهبری استراتژی در فن آوری اطلاعات , خرید , ارزان , ی , رهبری , استراتژی , در , فن , آوری , اطلاعات ,

——-

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 13 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br>رهبری استراتژی در فن آوری اطلاعات

نام و نام خانوادگی:

چکیده مدیران ارشد سازمان تاثیر قابل توجهی را که فناوری اطلاعات می تواند روی موفقیت سازمان داشته باشد، درک کرده اند. مدیران امیدوارند که درک و شناخت خود را از روشهای مبتنی بر فناوری اطلاعات که به کار برده شده است و نیز احتمال به کار بردن موفقیت آمیز آن را برای کسب مزیت رقابتی افزایش دهند. بنابراین هیئت مدیره و مدیران اجرایی نیاز دارند که مدیریت و نظارت روی IT را افزایش دهند، برای اینکه اطمینان یابند که IT سازمان، استراتژیها و هدفهای سازمان را دنبال می کند و برآورده می سازد. از اینرو راهبری فناوری اطلاعات (IT Governance = ITG) به عنوان بخش جدایی ناپذیر مدیریت سازمان در نظر گرفته می شود. این مقاله با هدف معرفی راهبری فناوری اطلاعات و دلایل اهمیت آن و آشنایی با چگونگی پیاده سازی آن تهیه شده است تا مدیران را در جهت به کارگیری راهبری فناوری اطلاعات در سازمانها یاری کند. راهبری فناوری اطلاعات عبارتی است که برای توصیف اینکه چطور افراد برای مدیریت یک نهاد، فناوری اطلاعات را درسرپرستی، نظارت،کنترل و رهبری مورد توجه قرار می دهند، به کار برده می شود. مقدمه در این مقاله سعی بر آن شده است که رهبری فناوری اطلاعات معرفی شود و دلایل نیاز به آن در سازمانها برای نظارت و سرپرستی فعالیتهای مرتبط با فناوری اطلاعات شرح داده شود. سازمانها نیاز دارند که به سمت فرایندگرایی حرکت کنند و آنچه که به سازمانها در این راه کمک کرده، آنها را پشتیبانی می کند فناوری اطلاعات است. فناوری اطلاعات ستون فقرات مهمی برای فرایندها است. برای اینکه فناوری اطلاعات در سازمانها وارد شود و همینطور برای ایجاد یکپارچگی و بهبود در سازمانها لازم است برای کنترل و نظارت روی آن ، راهبری فناوری اطلاعات پیاده سازی شود. وضعیت ساختار IT در سازمانهای سده بیست و یکم در سده بیست و یکم، سازمانها به سمت فرایندگرایی حرکت می کنند و توجه مدیران روی فرایندهای شرکت متمرکز شده است، در نتیجه فناوری اطلاعات، یک عامل توانمند برای این اطلاعات است. سازمانها برای افزایش یکپارچگی و استاندارد کردن فرایندها، افزایش سرعت روند جهانی شدن، بازسازی و تغییرات مکرر تجارت به فناوری اطلاعات نیازمندند. فناوری اطلاعات به فرایندگرا بودن سازمان کمک می کند. در این مسیر چهار فرایند و شش اصل مربوط به فناوری اطلاعات ، سازمان را پشتیبانی می کنند. چندین سال پیش، مدیران اجرایی IT روی سه فرایند اصلی IT، شامل برنامه ریزی، انتقال و عملیات، برای دستیابی به هماهنگیIT با تجارت متمرکز شدند اما تحلیل و آنالیز امروزه، چهار فرایند اصلی را برای سازمانهای IT مشخص کرده است که عبارتند از: – توانایی ایجاد تغییرات سازمانی: قابلیتهای متداول فناوری اطلاعات، تکنولوژیهای وب، بسته های نرم افزاری و … ، – ارائه راه حل برای الزامات استراتژیک: سفارشی کردن، درون سپاری، برون سپاری و … ، – اطمینان یافتن از خدمات زیر ساختی که از نظر هزینه ای کارآمد می باشند: وجود پایگاه های داده ای متمرکزو… ، – مدیریت سرمایه های فکری: به کارگیری دانشهای تخصصی. شش اصل فناوری اطلاعات که برای عملکرد موثر چهار فرایند یاد شده مهم هستند عبارتند از: – طراحی معماری: معماری IT مشخص می کند که زیر ساخت چگونه ایجاد و نگهداری خواهد شد. – مدیریت برنامه: شامل مدیریت راه حلهای کاربردی پویا و راه حلهایی که باعث افزایش هم افزایی می شود. – مدیریت قراردادها و منابع: واحدهای فناوری اطلاعات مسئول مذاکره و مدیریت قراردادهای بسته شده با واحدهای تجاری داخلی و قراردادهای خارجی هستند. – تحلیل و طراحی فرایند: شرکتها برای فرایندگرا شدن به مکانیزمهایی برای شناسایی، تحلیل، ذخیره و ارتباط برقرار کردن فرایندهای تجاری نیاز دارند. – مدیریت تغییر: برای بهبود مستمر فرایندها و پیاده سازی راه حلهای نرم افزاری جدید. – توسعه منابع انسانی ماهر در فناوری اطلاعات: اطمینان یافتن از وجود متخصصین فناوری اطلاعات با مهارتهای مورد نیاز. با توجه به ساختارهای پیچیده ای که سازمانهای IT در به کارگیری فناوری اطلاعات داشتند و نیز با توجه به نیاز آنها برای به کارگیری استانداردهای جدید یعنی استفاده از استانداردهایی جامع و پیوسته برای فرایندگراتر بودن سازمانها و همچنین برای ایجاد هماهنگی و یکپارچگی بین فرایندها و هم با توجه به نیاز به تخصصهای سیستمهای اطلاعاتی و آموزش کارکنان، نیاز به کنترل و نظارت اقدامات مربوط به فناوری اطلاعات در سازمــان احساس می شد که به این منــظور راهبری فناوری اطلاعات معرفی شد.

راهبری فناوری اطلاعات چیست؟
راهبری فناوری اطلاعات (ITG) مسئولیت هیئت مدیره اجرایی است. راهبری فناوری اطلاعات یک بخش جدایی ناپذیر مدیریت سازمان، شامل راهبری و سازماندهی ساختارها و فرایندها است؛ تا اطمینان حاصل شود که فناوری اطلاعات سازمان، هدفها و استراتژی سازمان را پشتیبانی می کند و توسعه می دهد یا نه؟ تجربه های منفی مدیران از به کارگیری این فناوری، شامل از بین رفتن اعتبار، تاخیر در ارائه خدمات، عدم کارایی فرایندهای اصلی فناوری اطلاعات سازمان و شکست اولیه آن، سازمان را برآن داشت که راهبری فناوری اطلاعات را به کار گیرند و بنا به این دلایل بود که راهبری فناوری اطلاعات اهمیت پیدا کرد و در سازمانها به کار گرفته شد. راهبری فناوری اطلاعات برای اطمینان یافتن از دستیابی عملکرد فناوری اطلاعات به هدفهای زیر به کار گرفته می شود: – هماهنگی فناوری اطلاعات با سازمان و تحقق مزایای وعده داده شده. – به کارگیری فناوری اطلاعات برای توانمند کردن سازمان برای استفاده از فرصتها و حداکثر کردن مزایا. – به کارگیری منابع مربوط به فناوری اطلاعات به گونه ای موثر. – مدیریت مناسب ریسکهای مرتبط با فناوری اطلاعات. راهبری فناوری اطلاعات معمولا در لایه های مختلف، با گزارش دهی سرپرستان به مدیران و مدیران به مدیران اجرایی و آنها نیز به هیئت مدیره، انحراف از هدفها را مشخص می کنند و در جهت رفع آنها اقدامات و دستورکارهای لازم با تایید مدیریت انجام می شود. تعاملات هدفها و فعالیتهای مرتبط با فناوری اطلاعات از دید راهبری آنها در شکل 1 نمایش داده شده است و می توانند در لایه های مختلف در سراسر سازمان به کار برده شوند.

چرا راهبری فناوری اطلاعات اهمیت دارد؟,

 

برای مشاهده توضیحات فایل  خرید ارزان ی رهبری استراتژی در فن آوری اطلاعات  اینجا کلیک کنید

برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان ی رهبری استراتژی در فن آوری اطلاعات روی دکمه زیر کلیک نمائید

✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی

✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل

✔️  دانلود سریع و مستقیم

✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول

✔️ دانلود خرید ارزان ی رهبری استراتژی در فن آوری اطلاعات